دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1394 - 10:59

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان: مدال برنز علیزاده حکم طلا را دارد

مینو مداح گفت: خوشحالم موفقیت تیم ملی تکواندو بانوان با کادر فنی کاملا ایرانی صورت گرفت.
کد خبر : 19098

یه گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان درباره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان که در کشور روسیه برگزار شد اظهار داشت:«سطح کیفی این دوره از رقابت‌ها نسبت به دوره‌های گذشته بسیار بالاتر بود چرا که این مسابقات تاثیر زیادی در کسب جواز حضور در المپیک داشت و به همین دلیل تمام کشورها با بهترین تکواندوکاران خود شرکت کرده بودند.»


مداح با اشاره به کسب مدال برنز توسط کیمیا علیزاده گفت:«علیزاده ورزشکاری است که با داشتن تنها 17 سال توانست قهرمانان بزرگ جهان را شکست دهد. شکست تکواندوکار آمریکایی مقابل کیمیا علیزاده باعث شگفتی همگان شد. این تکواندوکار آمریکایی در مسابقات المپیک لندن عنوان قهرمانی را کسب کرده بود. علیزاده پیش از این مسابقه با چهار تکواندوکار بزرگ مبارزه کرده بود که همین عامل باعث شده بود فشار زیادی به وی وارد بیاید و وی نتواند با آمادگی کافی در مرحله نیمه‌نهایی حضور پیدا کند.»


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شکست اکرم خدابنده و شکرانه ایزدی در ثانیه‌های پایانی به دلیل مشکل بدنی آنها بوده است؟ عنوان کرد:«اتفاقا من بعد از باخت این دو تکواندوکار به بررسی دلایل باخت آنها پرداختم. هر دو آنها عنوان داشتند که تا پایان مسابقه هیچ مشکل بدنی نداشتند و تنها بر روی یک غفلت نتیجه را واگذار کردند. اگر این دو تکواندوکار شکست نمی‌خوردند در مراحل بعدی کار سختی برای کسب مدال نداشتند.»


سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان مهمترین مشکل بانوان تکواندوکار ایران در مسابقات جهانی را داشتن استرس دانست و افزود:«تصور من این بود که بانوان تکواندوکار می‌توانند بر استرس خود غلبه کنند. اما در مسابقات جهانی، جو حاکم بر سالن مسابقات تا حدودی بر عملکرد آنها سایه انداخته بود.»


مداح درباره شانس کیمیا علیزاده، اکرم خدابنده و شکرانه ایزدی برای کسب سهمیه المپیک گفت:«این سه تکواندوکار شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارند، هرچند باید در رقابت‌هایی نظیر یونیورسیاد گرند پریکس و مسابقات کسب سهمیه المپیک میزان امتیاراتشان را افزایش بدهند تا بتوانند جواز حضور در المپیک را کسب کنند.»


وی در پایان صحبت‌هایش گفت:«زمانی آرزویمان این بود که بانوان تکواندوکار مسابقاتشان را با اختلاف امتیاز پایین واگذار کنند اما خوشبختانه امروز به جایی رسیده‌ایم که به دنبال کسب مدال در مسابقات آسیایی و جهانی هستیم. به طور حتم مدال برنز علیزاده که ارزشی برابر با طلا برای تکواندوی بانوان ایران دارد باعث تغییر نگاه ها نسبت به بانوان تکواندوکار می شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته