دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1396 - 12:01

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی به صلاح نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محدودکردن رشته‌های دانشگاه آزاد مخالفت با اصل این دانشگاه است، گفت: حذف رشته‌های دانشگاه آزاد کارشناسانه نیست.
کد خبر : 190476

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خبرگزاری فارس، محمد قمی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک موسسه علمی برای جوابگویی به نسل جدید و نیازهای دانشگاهی راه‌اندازی شده است و مجلس و شورای اسلامی هم آن را تصویب کرده و در اصل 44 قانون اساسی نیز به بخش خصوصی تاکید شده است، این دانشگاه در این زمینه‌ها موفق بوده و نیاز جوانان را پاسخ داده است.


نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای دانشگاه آزاد اسلامی تلاش زیادی کرد، اظهار کرد: اگر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی را محدود کنند یعنی در واقع می‌خواهند با اصل دانشگاه آزاد مقابله کنند و وقتی رشته‌ها را حذف کنند یعنی دانشگاه، دانشجو نداشته باشد و استادان بیکار باشند. بنابراین وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در این قضیه وارد شوند و اجازه ندهند به دانشگاه آزاد اسلامی لطمه‌ای وارد شود تا این دانشگاه بتواند همچنان پاسخگوی نیاز نسل جوان باشد.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی چند سال‌ است که شهریه دانشجویان را اضافه نکرده و درآمد دیگری غیر از شهریه ندارد یا این درآمدها کم است. به عنوان نمونه کارهای ارتباط با صنعت و تولیدات دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی به تازگی آغاز شده و از نظر اقتصادی این دانشگاه وضعیت خوبی ندارد. بنابراین حذف رشته‌ها اصلا به صلاح نیست و حتما مسئولان باید توجه داشته باشند که رشته‌ها را به دانشگاه آزاد برگردانند و حتی توسعه دهند. زیرا حذف رشته‌های دانشگاه آزاد کارشناسی نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته