دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کیست ۲۰۰ گرمی تخم‌مرغی‌شکل در مغز زن هندی + تصاویر

پزشکان طی یک عمل جراحی موفقیت‌آمیز توانستند کیستی را از مغز یک زن ۴۱ ساله هندی خارج کنند که مدتها از سردرد زیاد رنج می‌برد و قادر به ایستادن یا راه رفتن بدون کمک و همراهی دیگران نبود.
کد خبر : 189931

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از سلامت آنلاین، دیلی‌اسپایس نوشت: پزشکان یک بیمارستان در هند پس از تصویربرداری MRI از سر این زن که «شانتی دیوی» نام دارد، متوجه وجود تومور یا کیستی بسیار بزرگ درون مغز او شدند که به شکل یک تخم‌مرغ به نظر می‌رسید و در جراحی حدوداً چهارساعته دریافتند سطح سخت اطراف آن را سلول‌های مغزی احاطه کرده است.






پس از پذیرش این زن در موسسه علوم پزشکی آسیا (AIMS)، یک گروه از پزشکان او را تحت عمل جراحی قرار دادند و بعد از خارج کردن آن و تجزیه و آزمایش مواد پی بردند که این کیست به دلیل وجود انگل ایجاد شده است.
به گفته مشاور ارشد جراحی مغز و اعصاب این موسسه پزشکی، چنین انگلی در مغز سبب شکل‌گیری بالونی نرم و کیست‌مانند می‌شود اما «این نوع از ساختار و میزان سختی کیست تاکنون در دنیای پزشکی گزارش نشده است».




برای خارج کردن چنین کیست‌هایی جراحان باید بشدت مراقب باشند زیرا اغلب دربردارنده مایعات سمی‌اند و ریختن آنها در مغز می‌تواند واکنش‌های شدیدتری ایجاد کند یا باعث به وجود آمدن کیست‌های بیشتر و حتی مرگ بیمار شود.
اندازه این کیست ۲۰۰ گرمی، به گفته جراحان، ۸ در ۸ سانتی‌متر بوده است و این زن ۴۱ ساله پس از بهبودی مرخص خواهد شد و از آن پس می‌تواند کارهای روزانه خود را انجام دهد.





انتهای پیام/

برچسب ها: عمل جراحی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته