حضور پررنگ ایران در اندونزی
به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابطعمومی سازمان توسعه تجارت ایران، انور کمری، رایزن بازرگانی ایران در اندونزی با اعلام این خبر گفت: این طرحها عمدتا در بخشهای تجارت عمومی و تعمیرات، حمل و نقل و انبارداری، صنایع شیمیایی و دارویی، هتلداری و رستوران و صنایع فلزی بوده است.
وی گفت: آمار یاد شده نشان میدهد از سال 2008 تا سال 2014 بهطور متوسط در هر سال 3 طرح به ارزش یک میلیون دلار در اندونزی اجرا شده، در سال 2015 هیچ طرحی اجرا نشده و در سال 2016 تعداد 16 طرح با سرمایهای معادل 14.3 میلیون دلار و در چهار ماهه ابتدای سال 2017 تعداد 9 طرح به ارزش 11.3 میلیون دلار در این کشور اجرا شده و یا در دست اجرا است.
کمری افزود: از الزامات نفوذ و ماندن در این بازار حضور فیزیکی و تعامل نزدیک با بازیگران اقتصادی این کشور است که میتواند در قالب ثبت شرکت، ایجاد نمایندگی و یا تعیین عامل توزیع محقق شود و همچنین حضور فعال در نمایشگاهها و سرمایهگذاری در مقیاس متوسط و کوچک در بخشهای هتلداری و رستوران، حمل و نقل و انبارداری، صنایع نفت، صنایع شیمیایی و دارویی از جمله راههای دیگر موفقیت در این بازار خواهد بود.
لازم به ذکر است اندونزی با جمعتی حدود 260 میلیون نفر و بهعنوان بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا دارای بازار بزرگ مصرفی در همۀ زمینهها بوده و پتانسیل بالایی برای حضور شرکتهای ایرانی در این بازار وجود دارد.
انتهای پیام/