دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رونمایی از سامانه «آزاد اکسپو» همزمان با سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد

سامانه فن‌بازار دانشگاه آزاد اسلامی چیست؟

سامانه آزاد اکسپو (AzadExpo) همزمان با سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی می‌شود. به گفته مسئولان دانشگاه، این سامانه به عنوان نمایشگاهی دائمی برای خرید و فروش محصولات فناورانه دانشگاه آزاد فعالیت خواهد کرد.
کد خبر : 18937

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهم‌ترین بخش رونق فناوری در هر کشور تجاری سازی و انتقال دستاوردهای حاصل از آن است به نحوی که صاحبان سرمایه را به سرمایه‌گذاری در آن حوزه تشویق کند و متقابلا موجب رونق اقتصادی هر چه بیشتر کشور شود.


در میان روش‌های گوناگونی که برای تجاری‌سازی فناوری‌ها و محصولات معرفی می‌شوند، «فن‌بازار» به عنوان بستری قوی و ابزاری کارآمد برای توسعه و تبادل فناوری، عرضه و فروش فناوری و همچنین محلی برای شناسایی مشکلات و کاستی‌های موجود در صنعت معرفی می‌شود.


به طور خلاصه فن بازار دارای نقش‌های مهم زیر است:


۱. بهره برداری از فناوری و تست‌های استفاده‌نشده


۲. مبادله فناوری و نقش واسطه‌گری بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان


۳. ارایه ارتباطات مرتبط با فناوری همچون شیوه‌های تجارت و تجاری‌سازی فناوری


۴. بازاریابی برای محصولات فناورانه


۵. خدمات مالی


باتوجه به موارد فوق، سامانه فن‌بازار دانشگاه آزاد اسلامی (Azadexpo) با بخش‌های امکان عرضه و تقاضای محصول در شاخه‌های مختلف صنعت و به صورت دانش‌بنیان و محصولات تجاری راه‌اندازی شده است تا بازاری مجازی برای خرید و فروش فناوری و محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده در دانشگاه آزاد اسلامی باشد.


سال گذشته، دکتر میرزاده از ایجاد یک نمایشگاه دائمی از دستاوردهای پژوهشی قابل تبدیل برای تجاری‌سازی در دانشگاه آزاد اسلامی به نام Azad Expo خبر داده بود. به گفته رییس دانشگاه آزاد اسلامی، در آزاد اکسپو، تمام واحدهای دانشگاه، در راستای برنامه‌های اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، نمونه‌های خود را که قابلیت تجاری‌سازی دارند عرضه می‌کنند.



انتهای پیام/

برچسب ها: فن بازار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته