دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1396 - 11:53
از سوی دانشجوی واحد شبستر صورت گرفت

انتشار «یادمان صفرخان» نماد مقاومت مردمی در رهایی از ستم

کتاب «یادمان صفرخان (صفر قهرمانیان شیشوان) نماد مقاومت مردمی در رهایی از ستم» از سوی امیر چهره­‌گشا دانشجوی رشته تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر تألیف و از سوی انتشارات نخبگان منتشر شد.
کد خبر : 188809

امیر چهره‌­گشا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: «این کتاب در راستای ارج نهادن به مبارزات این قهرمان ملی و نیز شناساندن این نماد مقاومت به نسل­‌های آینده تدوین شده است.»


چهره‌­گشا از صفر قهرمانیان به عنوان باسابقه­‌ترین زندانی سیاسی دنیا نام برده و افزود: «صفرخان 32 سال در زندان شاه روزگار گذراند و 24 سال در زندان نسیان و فراموشی سپری کرد تا اینکه در آبان 1381 جان به جان آفرین تسلیم کرد.»


وی ادامه داد: «حضور سه دهه­ ای وی به عنوان باسابقه‌­ترین زندانی سیاسی دنیا و نشست و برخاست با سایر مبارزان از وی چهره‌ای بسان دائره‌­المعارفی از تاریخچه سازمان­‌ها و گروه‌­ها و افراد منفرد سیاسی چپ، راست، مذهبی و ... ساخته بود که بنا به وجود خصلت­ های خوب و مردمی و البته مقاومت ستایش انگیزش، مورد احترام همه زندانیان از هر نوع گرایش، باور و اعتقاد بود.»


کتاب «یادمان صفرخان (صفر قهرمانیان شیشوان) نماد مقاومت مردمی در رهایی از ستم » در سال 1396 از سوی انتشارات نخبگان در 1000 نسخه چاپ و با قیمت 250000 ریال روانه بازار شد.


کتاب در 400 صفحه و شامل 5 فصل: شیشوان زادگاه صفرخان، مقالات، اشعار، اسناد و تصاویر و منابع و فهرست اعلام است.


این چهاردهمین کتاب امیر چهره­‌گشا است. عنوان تعدادی از کتاب­ های چاپ شده او به شرح زیر است: زندانی زمان، نگاهی به مبارزات با سابقه‌­ترین زندانی سیاسی جهان، صفرخان قهرمانیان؛ تاریخ عجب شیر؛ پیشگامان تاریخ و فرهنگ آذربایجان؛ عجب شیر در گذر زمان؛ آتالاردان چاتان سسلر؛ ائل قایغی­سی: زندگی­نامه و آثار دکتر حسین دوزگون؛ سهند دونیاسی؛ فیزیک نور؛ امامزاده‌های آذربایجان و شمال‌غرب ایران


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد شبستر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته