دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1394 - 16:51
رئیس اداره جوانان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت:

نیمی از جوانان کشور دچار اضافه وزن و کم تحرکی هستند

رئیس اداره جوانان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت به تشریح وضعیت جوانان 18 تا 29 سال کشور پرداخت و از کم تحرکی و اضافه وزن نیمی از جوانان کشور خبر داد.
کد خبر : 18874

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر گلایل اردلان در نشست خبری هفته سلامت جوانان عنوان کرد: حدود 20 میلیون از جمعیت کشور در گروه سنی 18 تا 29 سال هستند که 49.8 درصد این افراد را خانم‌ها و 50.4 درصد را آقایان به خود اختصاص داده‌اند. 71.4 درصد جوانان نیز در شهر زندگی می‌کنند و این نشان می‌دهد که اغلب جوانان شهرنشین هستند.


رئیس اداره جوانان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، افزود: 40.8 درصد آقایان و 59.2 درصد زنان در این گروه سنی اضافه وزن دارند. این مساله نشان می‌دهد تغییر در سبک زندگی و تغذیه سالم باید یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت قرار بگیرد.


به گفته وی، 48 درصد از خانم‌ها و 82 درصد از آقایان این جمعیت دچار کاهش تحرک و بی‌تحرکی هستند.


اردلان با توجه به آمار مصرف سیگار در آقایان و خانم‌های بین 18 تا 29 سال گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد 20 درصد از آقایان این جمعیت سیگار مصرف می‌کنند و در خانم‌ها این آمار بسیار کم گزارش شده است زیرا بسیاری از این افراد به مصرف خود اعتراف نمی‌کنند.متاسفانه 2.5 درصد از افراد این گروه سنی دچار سوء مصرف مواد شده‌اند.


رئیس اداره جوانان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در کشور افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر میانگین سن ازدواج در مردان بین 27 تا 30 سال و در زنان 23 تا 24 سال است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته