دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1394 - 16:53

گلایه سرپرست واحد مشگین‌شهر از بی‌مهری برخی مسئولان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر گفت: به برکت برگزاری محفل گرم برای شهدا، شاهد اصلاح زیرساخت جاده‌ای هستیم که امکان تردد در آن وجود نداشت لذا باید همواره قدردان شهدا باشیم که بعد از شهادت نیز به فکر مردم منطقه هستند.
کد خبر : 18870

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، یادواره ۱۵ شهید روستای لنج آباد و روستاهای همجوار در محل روستای لنج آباد شهرستان مشگین شهر با حضور اهالی روستا و برخی از مسئولان شهرستانی و معاون برنامه ریزی استانداری اردبیل برگزار شد.


با توجه به اینکه یادواره‌های شهداء معمولاً با برنامه مشخصی برگزار می‌شد اما این بار برخلاف یادواره‌های گذشته علاوه بر سخنران شهرستانی، دکتر محمد روحی عیسی لو معاون هماهنگی دانشگاه‌ آزاد استان اردبیل و سرپرست دانشگاه آزاد واحد مشگین شهر که زادگاه وی روستای لنج آباد است با طرح مشکلات این منطقه از مسئولان خواستار رسیدگی به وضعیت نابسامان منطقه شد.


روحی عیسی لو با قدردانی از حضور اهالی و برخی از مسئولان و همچنین معاون برنامه ریزی استانداری اردبیل که مهمان شهدای منطقه بود، گفت: متاسفانه برخی از مسئولان با بی‌مهری در چنین مراسمی حضور نمی‌یابند.








روحی: بعد از گذشت ده‌ها سال از پیروزی انقلاب اسلامی برخی از مسئولان در انجام وظایف محوله خود با کم کاری مواجه شده است و شعار انقلاب اسلامی را به فراموشی سپرده‌اند

روحی با بیان مشکلات این منطقه اظهار کرد: شعار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع از کشور و آباد کردن خرابی‌ها بوده است و در این راستا شهدای انقلاب اسلامی با نثار جان خود برای تحقق این شعار همت کردند اما بعد از گذشت ده‌ها سال از پیروزی انقلاب اسلامی برخی از مسئولان در انجام وظایف محوله خود با کم کاری مواجه شده است و شعار انقلاب اسلامی را به فراموشی سپرده‌اند به طوری که وقتی فردی در شهر سکونت می‌یابد تمام امکانات مورد نیاز یک زندگی عادی برای اسکان شهروندان مهیا شده است اما وقتی برای سکونت در روستا‌ها که هیچگونه امکانات رفاهی در آن وجود ندارد قدم برداشته می‌شود شروطی گذاشته می‌شود که شایسته مردم منطقه نیست.


با ماشین آخرین سیستم هم نتوانستیم به روستا سفر کنیم


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، با ابراز گلایه‌مندی از عملکرد نامناسب مسئولان شهرستانی گفت: در چند روز گذشته وقتی به این روستا‌ها سفر می‌کردیم، وضعیت جاده مواصلاتی به اندازه‌ای خراب بود که با ماشین آخرین سیستم نیز نتوانستیم به این روستا سفر کنیم اما با تلاش چند ساعته توانستیم در این روستا حضور یابیم و در محفل گرم شهدا حاضر باشیم.


وی خاطرنشان کرد: وجود چنین مشکلاتی در شأن شهدای منطقه نیست، چرا که شهدا مظهر نعمت برای منطقه هستند به طوری که به همت اداره راه و شهرسازی و با پیگیری‌های بسیج سازندگی ناحیه مشگین شهر عملیات زیرسازی این جاده آغاز شده است و به برکت برگزاری محفل گرم برای شهداء شاهد اصلاح زیرساخت جاده‌ای هستیم که امکان تردد در آن وجود نداشت لذا باید همواره قدردان شهدا باشیم که بعد از شهادت نیز به فکر مردم منطقه هستند و برکات آنان امروزه برای همگان قابل مشاهده است.


سرپرست دانشگاه آزاد واحد مشگین شهر با بیان اینکه آینده کشور به تولید بستگی دارد، گفت: روستا مرکز تولید محصولاتی هستند که هر انسانی در زندگی روزمره خود به آن احتیاج دارد و اگر امروز توانسته ایم در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کنیم در سایه تولیدات کشاورزانی است که امروزه در غربیت به سر می‌برند لذا باید قدر این کشاورزان را دانسته و با حمایت از این قشر زحمت کش از آنان قدردانی کنیم.


وی افزود: چهار سال پیش بودجه ۲۵ میلیارد ریالی برای سازماندهی این منطقه تصویب شده بود که متاسفانه از چنگ مردم مظلوم این منطقه خارج شده و در محل عبو و مرور برخی از آقایان هزینه شده است تا آنان بتوانند تمام مسیر را از روی آسفالت عبور کنند که این امر نوعی خیانت به مردم منطقه است چرا که مسیر ارتباطی این روستا در طول سال چندین ماه به علت خرابی قطع شده و هیچ گونه ارتباطی با شهر ندارد و در صورت وجود هر گونه مشکل نمی‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.








چهار سال پیش بودجه ۲۵ میلیارد ریالی برای سازماندهی این منطقه تصویب شده بود که متاسفانه از چنگ مردم مظلوم این منطقه خارج شده و در محل عبو و مرور برخی از آقایان هزینه شده است

این مسئول ادامه داد: نبود دکل مخابراتی و مدرسه مناسب جهت تدریس دانش اموزان از دیگر مشکلاتی است که در سایه بی‌توجهی مسئولان شهرستان گریبانگیر مردم این منطقه شده است.


روحی تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که از مدیر کل راه و شهر سازی استان اردبیل انجام گرفته است در صورتی که تنها ۳۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای آسفالت راه روستایی از محل اعتبارات شهرستانی پرداخت شود ۷۰ درصد مابقی را از طریق راه و شهرسازی استان قابل تامین خواهد بود.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، خطاب به نماینده شهرستان مشگین شهر گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی برای هر یک از نمایندگان مجلس ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای رشد و آبادانی و رفع مشکلات شهرستان واگذار شده است لذا انتظار می‌رود نماینده شهرستان پیش قدم شده از محل اعتبارات نمایندگان ۳۰ درصد هزینه آسفالت راه چندین روستا را که در یک مسیر قرار گرفته است پرداخت کند تا مردم این منطقه بیش از این دچار رنج و زحمت نشوند.


روستای لنج آباد یکی از روستاهای دور دست شهرستان مشگین شهر در دامنه سبلان است که در مسیر این روستا نزدیک به ۱۰ روستا نیز واقع شده است که در صورت آبادانی آن تمام روستاهای اطراف آباد خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا
ارسال نظر
قالیشویی ادیب