دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1396 - 08:53
در گفت‌و‌گو با آنا؛

فرزان عاشورزاده: با طلای مسابقات جهانی جواب بی‌مهری‌ها را می‌دهم/ دو سال پیش روی ابر‌ها بودم

تکواندو کار وزن 58- تیم ملی کشورمان گفت: همه هدفم این است که با کسب مدال طلا در رقابت های جهانی کره جنوبی جواب خوبی به بی مهری هایی که بعد از المپیک ریو به من شد بدهم.
کد خبر : 188382

فرزان عاشورزاده ملی پوش تکواندو تیم ملی ایران در گفت‌ و‌گو با خبرنگار آنا درباره رقابت های قهرمانی جهان گفت: «‌خدا را شکر دوران خوبی در اردوی تیم ملی تکواندو سپری کردیم. تیم ما از روز 14 اسفند سال گذشته در اردو بود و به صورت مداوم سه ماه تمرین داشتیم و به آمادگی خوبی رسیدیم، البته نباید از این غافل شویم که مسابقات سنگینی پیش را داریم و حریفان واقعا سخت هستند.»


وی ادامه داد: «پیروزی هر تکواندوکار در مسابقات جهانی کره جنوبی ما را به قهرمانی نزدیک‌تر می کند و باید برای رسیدن به این قهرمانی تلاش کنیم. از این تیم 8 نفره چهار نفر تجربه حضور در مسابقات جهانی را دارند اما چهار نفر دیگر برای اولین بار است که در رقابت‌های جهانی شرکت می کنند اما به نظرم این موضوع اهمیتی ندارد چرا که آنها هم در مسابقات دیگر عنوان دار بودند و به اندازه کافی تجربه دارند به هر حال در تکواندو برنده و بازنده مشخص نیست چرا که ورزش لحظه ای است و تکواندوکار در شیاپ چانگ باید قدرت خودش را به خریف نشان دهد.»


عاشورزاده ادامه داد: «‌تیم ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان سابقه دو بار قهرمانی را دارد در سال 2011 با مربیگری مهماندوست و در 2015 با حضور بیژن مقانلو و مهدی بی باک این امر مهم برای تکواندوی ایران رقم خورد، اما همانطور که گفتم تکواندو ورزش لحظه هاست و شرایط هر مسابقه با یکدیگر کاملا متفاوت است. ما قبل از اعزام به مسابقات جهانی در چند تورنمنت تدارکاتی حضور داشتیم که برای ما حکم آزمون و خطا را داشت و کادرفنی هم در چندین مورد تکواندوکاران را مورد آزمایش قرار داد و در نهایت بهترین ها برای این رقابت ها انتخاب شدند. همه ما یک هدف داریم و آن این است که در رقابت‌های قهرمانی جهان قهرمانی خود را دوباره تکرار کنیم که امیدوارم به این هدف برسیم.»


قهرمان تکواندو ایران در پاسخ به اینکه چرا قبل از مسابقات قهرمانی جهان به دنبال تغییر وزن بود اما این کار را انجام نداد، اظهار کرد: «من دوره قبل با همین وزن 58 در رقابت های قهرمانی جهان به مدال طلا رسیدم و با توجه به اینکه هر کسی که به رقابت های قهرمانی جهان در کره جنوبی می آید جزو بهترین هاست بنابراین من هم با مشورت کادرفنی تصمیم گرفتم در همین وزن بمانم تا حریفان با تغییر وزن برای من دردسر درست نکند. در این مدت سختی های زیادی کشیدم و به خصوص بعد از المپیک ریو و آن ناکامی دیگر نمی خواهم شکست را تجربه کنم به همین دلیل در وزن خودم ماندم تا با حریفانی که از همه آنها شناخت کافی دارم روبه رو شوم و باز هم به یک مدال طلا برسم.»


عاشورازده در پاسخ به اینکه کسب مدال طلا ناکامی های گذشته را از بین می برد، عنوان کرد: «گذشته ها گذشته و من دیگر نمی خواهم د رمورد اتفاقات المپیک و ناکامی که برای من در این رقابت‌ها رقم خورد صحبت کنم. امروز فرزان عاشورزاده با گذشته خیلی متفاوت تر شده است. من دو سال پیش در هر مسابقه ای که حاضر می شدم همراه با موفقیت بوده و روی ابرها بودم اما ناکامی در المپیک به یکباره باعث شد همه از عملکرد من ایراد بگیرند.در حالی که ورزش حرفه ای همین است یک روزی ورزشکار در اوج و موفقیت است و روزی دیگر ممکن است شکست بخورد.البته من دیگر به این مسائل فکر نمی کنم و همه هدفم این است که با کسب مدال طلا در رقابت های جهانی بی مهری ها را جواب بدهم و باز هم به دوران اوجم برگردم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته