دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1396 - 21:39

هفته سوم لیگ جهانی والیبال؛ شکست شاگردان کولاکوویچ برابر یانکی ها

تیم ملی والیال ایران برابر آمریکا تن به شکست داد.
کد خبر : 187714

به گزارش گروه ورزشی آنا، هفته سوم لیگ جهانی والیبال از عصر امروز پنجشنبه برای تیم ملی والیبال ایران آغاز شد که طی آن شاگردان کولاکوویچ در لهستان به مصاف تیم ملی آمریکا رفتند و در نهایت 3 به صفر نتیجه را واگذار کردند.


ملی پوشان ایران در شرایطی گام در هفته سوم گذاشتند که در هفته اول برابر برزیل و ایتالیا شکست خوردند و لهستان را بردند. در هفته دوم هم که به میزبانی ایران برگزار شد برابر بلژیک و آرژانتین به پیروزی رسیدند اما برابر صربستان تن به شکست دادند.


ست اول ۲۵-۱۷ آمریکا
برای تیم ملی ایران سعید معروف، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، امیر غفور، مسعود غلامی، سید محمو موسوی و مهدی مرندی بازی را آغاز کردند.
پس از یک رالی طولانی آمریکا امتیاز نخست را کسب کرد. توپ عبادی پور به تور برخورد کرد و نتیجه دو بر صفر به سود آمریکا شد.
ایران با یک دفاع دیدنی و همچین کسب یک امتیاز مستقیم سرویس از سوی مسعود غلامی کار را به تساوی کشاند.
بازی بسیار نزدیک پیش می رفت اما ساندر با سرویس دیدنی باز هم اختلاف را به عدد دو رساند.
سعید معروف در امتیاز ۷ و ۴ توپ دوم را مستقیم وارد زمین آمریکا کرد و تا به این جا دو امتیاز را کسب کرده است.
آمریکا تایم استراحت فنی دوم را ۸ بر ۶ از آن خود کرد.
با حمایت دیدنی مرندی از قائمی و سپس با یک دفاع ایران به امتیاز ۹ رسید و آمریکا در عدد ۱۰ باقی ماند اما سرویس های قدرتمند دیوید اسمیت و تیلور ساندر توپ رسانی به سعید معروف را با مشکل مواجه کرده بود و همین باعث شد شاگردان جان اسپیرو با علمکرد بهتر در دفاع روی تور نتیجه را ۱۵ بر ۱۱ به سود خود کند.
پس از بیردن شدن سرویس اسمیت و رسیدن ایران به امتیاز ۱۲ فرهاد سال افزون به جای سعید معروف وارد زمین شد و توانست با حضور خود در دفاع روی تور یک امتیاز دیگر نیز برای ایران به دست آمد اما باز هم آمریکا بود که ۱۶ بر ۱۳ تایم استراحت فنی دوم را از آن خود کرد.
پرش های بلند بنجامین پچ و همچنین تعلل بازیکنان دریافت عقب زمین ایران در دو صحنه اختلاف را به عدد چهار رساند و ایران ۱۸ بر ۱۴ از آمریکا عقب افتاد.
کولاکوویچ پس از آنکه حریف امتیاز نوزده را کسب کرد بلافاصله درخواست تایم استراحت داد تا شاید کمی شرایط به سود ایران تغییر کند.
ناتوانی مهاجمان ایران در تبدیل توپ ها به امتیاز باعث شد آمریکا فاصله را بیشتر و بیشتر کند و نتیجه ۲۱ بر ۱۴ شد. کولاکوویچ که ست را از دست رفته می دید برای تغییر در آهنگ تیم ملی شفیعی و میرزاجانپور را به جای علامی و غفور وارد زمین کرد اما این‌ تغییرات نیز کارساز نبود و قدرت‌نمایی بنجامین پچ و کار گروهی ضعیف ایران باعث شد تا آمریکا ست را ۲۵ بر ۱۷ از آن خود کند و در مجموع یک بر صفر پیش افتد.


ست دوم ۲۵-۲۲ آمریکا
هر دو تیم با همان ترکیب ست نخست پای به به میدان گذاشتند. بازیکنان آمریکا در ابتدای ست دو سرویس را خراب کردند و دو امتیاز را تقدیم ایران کردند و حساب کار ۲ بر ۲ شد.
پس از امتیاز چهار، دوباره شرایط به مانند ست نخست شد و شاگردان اسپرو با سرویس های قدرتمند دریافت اول ایران را با مشکل مواجه کردند و توانستند با استفاده از توپ های برگشتی، تایم استراحت فنی نخست را ۸ بر ۶ از آن خود کردند.
با توجه به آمار بازی ایران تا به این جا تنها در ۳۷ درصد حملات موفق ظاهر شد و در مقابل آمریکا ۶۷ درصد موفقیت داشت و این دلیلی بود تا اختلاف سه امتیازی هم چنان پا بر جا باشد و آمریکا ۱۱ بر ۸ پیش افتد.
سرویس‌های هدفدار امیر غفور باعث شد ایران یک امتیاز دیگر کسب کند. در ادامه با توپ گیری مهدی مرندی کار در عدد دوازده به تساوی رسید.
نکته جالب در ست دوم روی آوردن موسوی و غفور به زدن سرویس‌های آرام و موجی بود که موثر نیز واقع شد و ایران بالاخره توانست ۱۶ بر ۱۵ از آمریکا پیش افتد.
تا اواسط ست دوم بنجامین پچ با کسب ۱۴ امتیاز عملکرد فوق العاده ای را از خود نشان داده است. همه چیز در امتیاز ۱۷ برابر بود اما دفاع مستحکم اسمیت و پچ باز هم برتری را برای آمریکا بازگرداند و نتیجه ۱۸ بر ۱۷ شد. کولاکوویچ پس از این امتیاز درخواست وقت استراحت کرد اما این وقفه نیز کارساز نبود و آمریکا به امتیاز ۱۹ رسید.ورود سال افزون به جای معروف نیز کارساز نبود و آمریکا زودتر از ایران به عدد ۲۰ رسید.
با پرش بلند عبادی‌پور و کسب امتیاز باز هم امید به جمع ایرانی ها بازگشت و نتیجه ۲۲ بر ۲۱ شد.


در اواخر ست دوم شرایط بسیار حساس شد و هیچ تیمی حق اشتباه کردن نداشت ولی جهش بلند پچ آمریکا را به امتیاز ۲۴ رساند و کولاکوویچ نیز دومین وقت استراحت ایران را درخواست کرد.ئر پایان ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ ست را واگذار کرد. آمریکا با پیروزی در ست دوم توانست در مجموع دو بر صفر از ایران پیش بیفتد و به پیروزی در بازی نزدیک شود.


ست سوم ۳۰-۲۸ آمریکا
شاگردان کولاکوویچ هر چند در ست سوم شروع خوبی نداشتند اما در ادامه روند بهتری در پیش گرفتند و توانستند علاوه بر اینکه امتیازات از دست رفته را جبران کنند از امتیاز ۱۷ از حریف پیشی بگیرند.


ملی پوشان کشورمان در ادامه بازی خوب خود در ست سوم توانستند نمایش کم نقص خود را ادامه دهند و ۲۴ بر ۲۱ از حریف خود پیش بیفتند اما در حالی که برای رسیدن به پیروزی در این ست فقط یک امتیاز می خواستند در این امتیازات حساس کم آوردند و حریف امتیازات از دست رفته را جبران کرد و در نهایت ۳۰ بر ۲۸ این ست را از آن خود کرد تا در نهایت برنده این بازی شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته