دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1396 - 14:31

جلوگیری از دست اندازی به منابع ارضی کشور باGNAF/ کاهش معضلات مربوط به املاک و مکان

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ کار بزرگ پست و سایر دستگاه های مرتبط با پروژهGNAF، در کاهش معضلات مربوط به املاک و مکان و همچنین جلوگیری از دست اندازی به منابع ارضی کشور بسیار تاثیرگذار است.
کد خبر : 187649

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سیزدهمین جلسه کارگروه ملی حضور یافت.


وی در سخنانی با اشاره به اهمیت پروژه GNAF در سطح ملی و منافع حاصل از آن اظهار داشت: موضوع GNAF دستیابی به داده های درست و اطلاعات معتبر را فراهم می کند که در حال حاضر به علت نبود اطلاعات موثق، اجرای پروژه های ملی یا متوقف و یا پیشرفت آهسته دارند.


پزشکیان ادامه داد: این پروژه بسیار بزرگی برای پست است که در تغییر نگاه مسئولان دولتی نیز تاثیرگذار است.


تسریع درGNAF با کمک نیروهای نخبه دانشگاهی و بخش خصوصی


نایب رئیس مجلس اظهار داشت: برای پیشرفت سریع تر این پروژه، باید پیش از اطلاع رسانی عمومی، ابتدا مسئولان ارشد کشور اطلاعات لازم در زمینه کاربردها و تأثیرات آن را دریافت کرده و از منافع حاصل از آن آگاه شوند.


پزشکیان افزود: چنانچه این اقدام صورت پذیرد در پیشرفت پروژه و اختصاص منابع مالی از سوی مجلس نیز تاثیر بسزایی دارد و می تواند روند امور را تسریع بخشد.


وی تصریح کرد: کار بزرگ پست و سایر دستگاه های مرتبط با این پروژه، در کاهش معضلات مربوط به املاک و مکان و همچنین جلوگیری از دست اندازی به منابع ارضی کشور بسیار تاثیرگذار است و این امر در صورت توجیه به موقع و درست برای مسئولان ارشد کشور نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.


پزشکیان تأکید کرد: باید به روند پروژه تسریع بخشید و در کوتاهترین زمان دستگاه های اجرایی را از خدمات آن مطلع ساخت و این امر با کمک نیروهای نخبه دانشگاهی و بخش خصوصی، امکان پذیراست.


صد درصد مراکز استان ها به جی نف می پیوندند


در این جلسه حسین مهری با ارائه گزارش از روند اقدامات انجام شده در سال 96 اظهار داشت: از ابتدای سال جاری دستگاه های متولی این امر ضمن تدوین فاز دوم برنامه عملیاتی که در فاز دوم شامل 76 شهر و یک هزار روستا است، این پروژه را در سامانه نیپا به عنوان پروژه اولویت دار اقتصاد مقاومتی ثبت کرده و طراحی و راه اندازی بستر پایه نقشه و استانداردهای مرتبط را نیز به سرانجام رساندند.


وی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که طی این مدت انجام شده می توان به طراحی و تدوین معماری IT پروژه ملی جی نف، توسعه نرم افزار ژئو کدینگ اطلاعات، تکمیل ژئو دیتابیس و آزمون آدرس های جی نف در شهرهای پایلوت، برگزاری کارگاه آموزشی برای کاربران پستی، تشکیل جلسات استراتژیک و فنی به صورت هفتگی و برگزاری نشست های سازمانی و استانی و همچنین نیروی های مسلح اشاره کرد.


وی همچنین به تشکیل جلسات و نشست های هفتگی اشاره و گزارش نشست های انجام شده با سازمان نقشه برداری و نیروهای مسلح را ارایه داد.


مدیرعامل پست با تاکید بر این که 100 درصد مراکز استان ها به این سرویس می پیوندند گفت: در جلسه قبل مقرر شد تا دستور العمل ها و نظام نامه های موجود بر روی پرتال مربوطه بارگذاری شود که خوشبختانه با همت مسئولان مربوطه محقق شده و اطلاعات مربوطه در دسترس می باشد.


کاهش 40 درصدی نیروی انسانی با اجرای این پروژه


رجبی فرد مشاور عالی مدیرعامل نیز با بیان این نکته که اجرایی شدن این پروژه موجب کاهش 40 درصدی نیروی انسانی می شود،‌ افزود: باید برای تضمین پایداری و کاهش وابستگی سیستم به فرد و یا دستگاه دیگری نهایت تلاش خود را به کار بندیم.


وی اظهار امیدواری کرد: کشور ایران نیز به جمع معدود کشورهایی که خدمات مکان محور را به صورت سیستماتیک ارائه می دهند پیوسته و شهروندان خود را از حیث کاهش هزینه و دردسرهای پیگیری منتفع کند.


مشاور عالی مدیرعامل پست همچنین اجرای کامل این پروژه در کشور را منوط به همکاری دستگاه های ذیربط برشمرد و گفت: تعامل و پوشش دستگاه ها در فرآیند اجرای این پروژه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و سرمایه گذاری در آن را قابل برگشت و سودآور می کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته