دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1396 - 11:45
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تفت:

فاز 2 و 3 مرکز تحقیقات سازه و زلزله واحد تفت بزودی راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت، راه‌اندازی مرکز تحقیقات سازه و زلزله این دانشگاه در کشور را کم نظیر دانست و گفت: «جزء 2 یا 3 دانشگاه محدود در کشور هستیم که چنین مرکزی را راه‌اندازی کرده‌ایم و به امید خداوند فاز 2 و 3 این مرکز نیز در شش ماه ابتدای امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.»
کد خبر : 187313

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا جواهری در مراسمی که به منظور تجلیل از استادان، کارکنان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت در کسب عنوان واحد برتر جشنواره فرهیختگان و ارزیابی عملکرد و ارائه گزارش در این باره برگزار شد، به بیان دلایل و عوامل انتخاب این دانشگاه به عنوان واحد برتر پنجمین جشنواره فرهیختگان در جمع بیش از 450 واحد دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور پرداخت.


این مسئول انجام طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی در سال های اخیر از جمله انعقاد چند قرارداد از ابتدای سال جاری به ارزش 200میلیون تومان با موسسسات خارج از دانشگاه برای انجام طرح‌های پژوهشی از سوی استادان و دانشجویان دکتری را از معیارهای ارزشمند و امتیازآوری دانست که منجر به کسب این عنوان برای دانشگاه شده است.


وی برخی از افتخارات کسب شده این واحد را کسب عنوان رئیس برتر در سال 1390 در جمع همه واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی کشور -که فقط 4 نفر از ابتدای راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون به این عنوان مفتخر شده اند- کسب عنوان واحد فناور برتر در سال 1394، تولید محصولات تجاری برتر در کشور از سوی شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی دانشگاه در سال 1395 و در سال جاری کسب عنوان واحد دانشگاهی برتر در سال را بهترین عنوان برای آن بیان کرد.


جواهری مرکز تحقیقاتی سازه و زلزله را ویژه دانشجویان دکتری و محققان بیرون از دانشگاه دانست که برای پروژه‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه کاربرد فراوانی دارد و باعث رشد و توسعه علمی و پژوهشی این واحد شده است.



رئیس واحد برگزیده جشنواره فرهیختگان اظهار کرد:‌ «رصدخانه تفت با داشتن بزرگترین تلسکوپ ایران افتخار دیگری برای استان یزد به شمار می رود که علاوه بر برآوردن نیازهای تحقیقاتی دانشجویان و محققان در رشته های نجوم و کیهان شناسی، فرصت تصویب رشته هایی را مانند فیزیک نجوم و کیهان شناسی به وجود آورده است.»


وی راه اندازی دو شرکت دانش بنیان دانشگاه را از عواملی دانست که بتوانیم تولید علمی را به محصولات تجاری شده تبدیل کرده و کسب درآمد کنیم.


جواهری با بیان اینکه تحقیقات بنیادین در کشور کمتر خریدار دارد و زمانی یک تحقیق موثر واقع می شود که خریدار داشته باشد، از فعالیت‌های موفق شرکت توسعه علم در بحث های عمرانی و شرکت سافا در حوزه فناوری اطلاعات یاد کرد و گفت: «در حوزه فناوری اطلاعات جهش خوبی را از نیم‌سال دوم 1395 آغاز کرده و با تولید 3 محصول مهم در بخش نرم افزاری که ویژه شهرداری‌هاست گام مهمی را برای کسب درآمد در این بخش برداشته ایم.»


جواهری: رصدخانه تفت با داشتن بزرگترین تلسکوپ ایران را افتخار دیگری برای استان یزد برشمرد که علاوه بر برآوردن نیازهای تحقیقاتی دانشجویان و محققان در رشته های نجوم و کیهان شناسی، فرصت تصویب رشته هایی را مانند فیزیک نجوم و کیهان شناسی به وجود آورده است

وی با بیان افت شدید کسب درآمد شهریه ای، کسب درآمد از راه‌های غیر شهریه ای را از سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سالهای اخیر دانست و دانشگاه آزاد تفت را به عنوان اولین دانشگاههایی دانست که به این مساله با راه اندازی اولین شرکت بنیان دانشگاه آزاد نگاهی اساسی کرد.


جواهری بر تکلیف سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برای کسب 22درصد از درآمدها از درآمدهای غیر شهریه ای در سال جاری و 36 درصد در سه سال آینده تاکید کرد و از برنامه های این دانشگاه در توسعه گردشگری علمی و انعقاد قرارداد با آموزش و پرورش کل استان یزد در بخش رصدخانه برای گسترش علم نجوم در مدارس استان برای دانش آموزان و اعزام علمی همه دبیران استان تا سال1396 در بخش دانش افزایی علم نجوم خبر داد.


امام جمعه تفت نیز با ابراز خرسندی از کسب عنوان واحد دانشگاهی برتر از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت گفت: «این باعث افتخار شهرستان است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت در بین جمع زیادی از واحدهای دانشگاهی موفق به کسب چنین عنوانی شده و این امر جز تلاش و کوشش مسئولان و دست‌اندرکاران چنین مجموعه‌ای نیست.


حجت الاسلام غفوری با تبریک به رئیس دانشگاه، معاونان، استادان، کارکنان و دانشجویان، کسب این عنوان را نشانه لیاقت و زحمات مدیران این دانشگاه در زمینه های علمی و پژوهشی برشمرد.


وی با بیان روایاتی از امام حسن مجتبی، ایشان را اسوه و اسطوره ای از اخلاق نیکو معرفی کرد.


غفوری با بیان اینکه امام دوم شیعیان جهان شبیه‌ترین افراد به پیامبر اسلام بودند افزود: «خداوند از پیامبر اسلام به عنوان خلق عظیم یاد کرده است که امام حسن نیز همین اخلاق نیکو را داشتند و باعث روی آوردن همه افراد به ایشان شده بود. لذت زندگی و حیات و کوشش با همین اخلاق نیکو چشیده می شود.»


وی برای همه از جمله پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت آرزوی موفقیت کرد.


در ادامه مراسم شریعتی مدیر کل اداره تربیت بدنی استان یزد با اهدای لوح از زحمات جواهری در زمینه توسعه علمی از جمله علوم تربیت بدنی و ورزشی تشکر کرد.


اجرای گروه تواشیح و ضیافت افطار از برنامه‌های دیگر این مراسم بود. این مراسم با حضور شماری از مسئولان ادارات استان یزد و شهرستان تفت، امام جمعه تفت، فرماندار، جمعی از مدیران و مشاوران مدارس استان، استادان و کارکنان دانشگاه به همراه خانواده آنها در دانشگاه آزاد اسلامی تفت برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته