دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1396 - 15:44
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اعلام کرد:

جزئیات ثبت‌نام و برگزاری آزمون مدرسان آموزش خانواده/ کمک 360 میلیارد تومانی مردم در انجمن‌‌های اولیا و مربیان

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش با اعلام جزئیات ثبت‌نام و زمان برگزاری آزمون «انتخاب مدرسان آموزش خانواده»، گفت: در حال حاضر 90 هزار مدرسه دارای انجمن اولیا و مربیان هستند.
کد خبر : 187157

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از فارس، نورعلی عباس‌پور، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان امروز در نشست خبری تشریح برگزاری آزمون مدرسان آموزش خانواده انجمن اولیا و مربیان، اظهار کرد: رسالت اصلی ما، فراهم‌سازی بستر مناسب برای مشارکت آگاهانه اولیا در تصمیمات مدرسه و فرآیند تعلیم و تربیت است.


وی ادامه داد: والدین و خانواده یکی از ارکان اصلی مدرسه هستند که اگر زمینه‌های حضور موثر اولیا فراهم نشود، تعلیم و تربیت دچار مشکل می‌شود.


مدیرکل انجمن اولیا و مربیان با تاکید بر نقش مهم اولیا در مدارس، افزود: مشارکت اولیا فقط حضور فیزیکی نیست؛ بلکه کیفیت حضور اهمیت دارد و آنچه فلسفه ایجاد این اداره کل را توجیه می‌کند، کیفیت‌بخشی نسبت به حضور اولیا است؛ ضمن اینکه انجمن اولیا و مربیان یکی از پرسابقه‌ترین نهادها در آموزش و پرورش است.


عباس‌پور یکی از کارهای انجام شده را تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدارس عنوان کرد و گفت: اگر این انجمن‌ها در همین سبک حال حاضر نیز در مدارس فعال نباشند، قطعا ادامه فعالیت مدرسه دچار مشکل خواهد شد.


وی از فعالیت انجمن اولیا و مربیان در 90 هزار مدرسه خبر داد و یادآور شد: موضوع آموزش خانواده مورد توجه است و در این آموزش‌ها، مهارت‌ها، آگاهی و توانمندی‌های لازم را به اولیای دانش‌آموزان ارائه می‌کنیم.


مدیرکل انجمن اولیا و مربیان با اشاره به روش‌های آموزش خانواده خاطرنشان کرد: در این خصوص بخشی به انتشارات کتاب‌های انجمن مربوط است که حدود 270 عنوان کتاب تا حال حاضر منتشر شده است و شاید غنی‌ترین منبع برای پاسخگویی به نیاز والدین باشد.


عباس‌پور بیان کرد: در حال حاضر حدود 10 عنوان کتاب در دست چاپ داریم؛ ضمن اینکه در کنار این کتب، مجله پیوند فعالیت می‌کند که تیراژ فعلی آن 350 هزار نسخه و به صورت ماهانه است.


وی تشکیل کلاس‌های آموزش خانواده به صورت حضوری در مدارس را نوع دیگری از فعالیت‌های انجمن برشمرد و گفت: در سال گذشته تقریبا یک چهارم جمعیت اولیای دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار داده‌ایم و نزدیک به 8 میلیون نفر از اولیا آموزش‌های لازم را بین 4 تا 7 جلسه گذراندند.


برگزاری 128 هزار و 737 جلسه آموزشی


مدیرکل انجمن اولیا و مربیان خاطرنشان کرد: 128 هزار و 737 جلسه آموزشی برگزار شده است؛ ضمن اینکه در طی 7 ـ 8 سال گذشته حدود 15 هزار مدرس آموزش خانواده داشتیم که در حال حاضر این تعداد به 7 هزار مدرس کاهش پیدا کرده است.


16 مرداد زمان برگزاری آزمون


عباس‌پور با اشاره به زمان ثبت‌نام شرکت در آزمون انتخاب مدرسان آموزش خانواده، تصریح کرد: از امروز ثبت‌نام در سامانه شروع شده و تا 10 تیرماه ادامه دارد؛ ضمن اینکه آزمون کتبی در 16 مرداد برگزار می‌شود و در همه استان‌ها حداقل یک حوزه امتحانی خواهیم داشت.


وی اضافه کرد: بعد از برگزاری آزمون، افرادی که 60 درصد از نمره کسب کنند به مرحله مصاحبه دعوت می‌شوند و کسانی می‌توانند در این آزمون داوطلب شوند که نیروی رسمی و پیمانی آموزش و پرورش یا اعضای هیات علمی رسمی و پیمانی بوده و حداقل سن آنها 30 تمام باشد.


مدیرکل انجمن اولیا و مربیان افزود: بعد از برگزاری آزمون مصاحبه انجام می‌شود که در این مصاحبه ترکیبی 3 نفره شامل «مشاور»، «روانشناس» و «جامعه‌شناس» کار مصاحبه را انجام می‌دهند و در نهایت نتایج نهایی مشخص می‌شود.


عباس‌پور متذکر شد: بعد از اعلام نتایج دوره‌های آموزشی برای افراد برگزار می‌شود و برای به روزرسانی دانش مدرسان نیز این افراد باید در سال، 16 ساعت دوره آموزشی را بگذرانند.


وی با اشاره به جزئیات سرفصل‌های آموزشی، عنوان کرد: سرفصل‌های آموزشی در دو بخش تخصصی و عمومی است و در همه مدارس آموزش داده می‌شود و متناسب با دوره‌های تحصیلی از پیش‌دبستانی، دوره اول و دوم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه برگزار می‌شود.


50 هزار تومان هزینه ثبت‌نام در آزمون


مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص «میزان هزینه ثبت‌نام در آزمون»، افزود: هزینه ثبت‌نام داوطلبان 50 هزار تومان است؛ ضمن اینکه بازنشستگان فرهنگی که از قبل مدرس آموزش خانواده انجمن اولیا و مربیان بودند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.


عباس‌پور از صدور مجوز جذب 1280 نفر مدرس در این آزمون از سوی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این افراد باید حد نصاب کتبی و مصاحبه را کسب کنند؛ ضمن اینکه دوره‌های آموزشی در شهریور برگزار می‌شود و از مهر این مدرسان کارشان را در مدارس بر اساس درخواست‌های آنها انجام می‌دهند.


کمک 360 میلیارد تومانی مردم در انجمن‌‌های اولیا و مربیان


وی با اشاره به کمک‌های مردم در انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته حدود 180 میلیارد تومان به صورت نقدی و حدود 180 میلیارد تومان نیز به صورت غیرنقدی و در قالب ارائه خدمات تخصصی و مهارتی از سوی اولیای دانش‌آموزان به انجمن اولیا و مربیان کمک شده است و طبق ماده 11 قانون شوراهای آموزش و پرورش مشارکت به صورت داوطلبانه است و این هزینه‌ها باید در هر مدرسه هزینه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته