دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1396 - 10:56
در گفت‌و‌گو با آنا؛

حاج رضایی: کی‌روش بایدحفظ شود/ سقف آرزوهای فوتبال ایران تنها صعود به جام جهانی نیست/ او ریشه بازیکن‌سالاری را خشک کرد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: سقف آرزوهای ما تنها صعود به جام جهانی نیست و باید مسئولان شرایطی را فراهم کنند که تیم ملی به دور بعد این رقابت‌ها صعودکند.
کد خبر : 186993

امیر حاج رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا درباره پیروزی ایران مقابل ازبکستان و صعود تاریخی تیم ملی به جام جهانی گفت: «ایران برای پنجمین بار به جام جهانی صعود کرد و این اتفاق تاریخی برای دومین بار با مربی‌گیری کی‌روش برای فوتبال ایران رقم خورد. شب گذشته تیم ازبکستان حریف ضعیفی نبود و در زمین بازی هم بسیار تلاش کرد. آنها برای اینکه به عنوان تیم سوم به مرحله پلی آف صعود کنند از نظر روانی بسیار کار کردند اما نتوانستند حریف ایران شوند و ما تیم برتر میدان بودیم.»


وی ادامه داد: «در بازی شب گذشته تیم ملی دیسیپلین خاصی داشت اگرچه نهایت کیفیت خود را بروز ندادند اما بازیکنان نظم و هماهنگی خوبی با هم در زمین داشتند. تیم ملی در نیمه دوم شانس گل‌های بیشتری داشت و از طرفی یک پنالتی از ایران هم هدر رفت و سردار آزمون هم یک موقعیت ناب گلزنی را از دست داد اما خدا را شکر بازیکنان دو گل خوب به ثمر رساندند و مستحق این پیروزی بودند.»


حاج رضایی با بیان اینکه صعود به جام جهانی نباید تنها سقف آرزوهای فوتبال ایران باشد اظهار کرد: «هر تیمی که به جام جهانی صعود می‌کند فیفا پاداشی در اختیار آن می‌گذارد تا در این یک سالی که برای جام جهانی آماده می شود از نظر مالی شرایط خوبی داشته باشد. شب گذشته و بعد از صعود تاریخی تیم ایران از طرف فیفا 10 میلیارد پاداش به فوتبال ایران اختصاص داده شد تا بخشی از هزینه‌های آماده‌سازی تیم در این یک سال باقی مانده تا جام جهانی فراهم شود. البته غیر از این مبلغ فدراسیون فوتبال ایران هم باید شرایط و امکانات کافی را در اختیار تیم ملی قرار دهد تا آماده سازی این تیم به بهترین شکل ممکن انجام شود.»


وی ادامه داد: «طبیعی است که کی‌روش در این راه به بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های قدرتمند و زمین مناسب و همچنین دسترسی همیشگی به بازیکنان نیاز دارد و باید شرایط را برای او فراهم کنیم. فدراسیون فوتبال در این مدت زحمات زیادی برای فوتبال ایران کشید و حالا نیاز است که ارگان‌های مربوط و وزارت ورزش نگاه ویژه‌‌تری به فوتبال ایران داشته باشند چرا که توقع مردم دیگر از فوتبال ایران تنها صعود به جام جهانی نیست و دوست ندارند که تیم فوتبالشان در جام جهانی تنها زنگ تفریح باشد.جام جهانی بزرگترین نمایشگاه فوتبال دنیا است و این پنجمین بار است که این اتفاق مهم برای فوتبال ایران رقم خورده‌است. همه کشورها تمام تلاششان را می‌کنند که به جام جهانی صعود کنند چرا که باعث می‌شود بازیکنان تیم و کشورشان را به دنیا نشان دهند و بازیکنانی هم که خوب کار می‌کنند در آینده لژیونر می‌شوند که باز هم سودش برای فوتبال آن کشور است لذا این امر مهم باید از سوی مسئولان درک شود و برای حمایت از این تیم در این یک سال باقی مانده تلاشی را دریغ نکنند.»


حاج رضایی با تاکید بر اینکه کی روش باید حفظ شود، اظهار کرد: «حضور کی روش در این چند سال اخیر در فوتبال ایران اثرات مثبت زیادی در روند تیم ملی داشته اگرچه برخی مواقع تنش‌هایی بین این مربی و عوامل فدراسیون وجود داشت که امیدوارم دیگر در آینده شاهد آن نباشیم، اما من از ذوق زدگی اینکه تیم ملی به جام جهانی صعود کرده از این مربی تعریف نمی‌کنم بلکه او را مربی موفق می دانم و اگر جایی هم به عملکرد او نقد داشتم مودبانه آن را بیان کرده‌ام. کی‌روش یک مربی با شخصیت و مقتدر است و در تیم ملی ایران به چند موفقیت کلیدی رسیده است. او در وهله اول بازیکن‌سالاری را در تیم ملی از بین برد و به راحتی کسانی که با رویه او کار نکردند را کنار گذاشت و از اینکه آنها را در اختیار نداشته باشد هراسی نداشت. متاسفانه بازیکن سالاری در برخی باشگاه‌ها به حد اعلا رسیده به طوری که دیگر بازیکن وظیقه خودش را بازی کردن نمی‌داند بلکه در اموری می بیند که به او هیچ ارتباطی ندارد خوشبختانه کی روش این موضوع را از تیم ملی از بین برد. از دیگر تحولی که این مربی در فوتبال ایران ایجاد کرد ورود بازیکنان جوان و قدرتمند و تازه نفس به بدنه تیم ملی بود. در این چندسال اخیر به خوبی جوانگرایی در تیم ملی به وجود آمد و موفقیت هر تیم هم بسته به نیمکت قوی آن تیم دارد که در تیم ملی ما هم بازیکنان داخل زمین و هم ذخیره قدرت بالایی دارند مه این موضوع موفقیت تیم ملی را تضمین می‌کند . این اتفاقات مهم در فوتبال ایران با هدایت مربی با دانش و باتجربه ای مانند کی روش بوده که سابقه صعود 4 تیم را به جام جهانی داشته است.»


حاج رضایی در ادامه عنوان کرد:« تیم ایران به لحاظ شرایط و امکانات وضعیت خوبی دارد. با اعلام رسمی AFC تیم ایران به لحاظ نیروی انسانی حرف اول را در آسیا می‌زند.شما ببیند در این چند سال اخیر نیمکت تیم ملی تحولات زیادی داشت و کی روش نسل جدیدی از بازیکنان را به بدنه تیم ملی اضافه کرد و ما امروز در ترکیب تیم ملی نیروی جوانی و بازیکنان باتجربه در کنار یکدیگر داریم. ایران همچنین به لحاظ اقلیمی شرایط فوق العاده ای دارد به طوری که بازیکنان تیم ملی در هر 4 فصل می توانند تمرین کنند بنابراین تیمی که همه شرایط موجود را دارد تنها باید حمایت شود و مسئولان هم باید به این باور برسند که مردم ایران دیگر صعود به جام جهانی آنها را راضی نگه نمی‌دارد. شب گذشته کی‌روش عنوان کرد که برای ماندن به ایران با مسئولان فدراسیون وارد مذاکره می شود. دیروز خبر خوبی شنیدم مبنی بر اینکه مدیریت تمام رده‌های فوتبال را به کی‌روش داده شده است و قرار است تعامل خوبی بین تیم‌های ملی امید، جوانان و نوجوانان با کی‌روش وجود داشته باشد. امیدوارم مسئولان از حداکثر توان کی‌روش استفاده کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته