دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1394 - 16:44

مسجد فاطمه زهرا (س) واحد پرند با 32 میلیارد ریال هزینه، آماده بهره‌برداری است

معاون فرهنگی واحد پرند گفت: در سالی که با نام و یاد حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شد بنای باشکوه مسجد دانشگاه پرند که مزین به نام آن حضرت است، آماده افتتاح شد.
کد خبر : 18627

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سید علی اصغر تقوی با توجه به معماری زیبا و منحصر به فرد مسجد حضرت فاطمة الزهراء (س)، از آن به عنوان یکی از باشکوه‌ترین بناهای مذهبی شهر پرند نام برد و اظهار کرد: پروژه ساخت مسجد حضرت فاطمه (س) از سال ۱۳۸۷ شروع شد و در سال‌های پس از آن به تدریج بناهای مختلف از جمله شبستان اصلی و رواق‌ها و شبستان‌های اطراف مسجد، کتابخانه و سایر بناهای مرتبط با مسجد تکمیل شد و امروز پس از گذشت چند سال از تکمیل این پروژه تمامی امکانات و تجهیزات لازم برای استفاده دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه فراهم بوده و مسجد و بناهای اطراف بطور کامل آماده بهره برداری است.


معاون فرهنگی واحد پرند گفت: این بنای باشکوه با مساحتی حدود ۲۴۰۰ متر مربع دارای یک صحن، چهار گلدسته، دو رواق، چندین شبستان و یک مجموعه فرهنگی در کنار مسجد است.


تقوی درباره هزینه ساخت این مسجد گفت: برای ساخت و تجهیز این بنای فرهنگی و مذهبی تاکنون بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی دانشگاه هزینه شد.


این مسئول درباره معماری این مسجد اظهار شد: این بنا یک اثر تلفیقی از معماری اسلامی و معماری ایرانی با الهام از آثار معماری اسلامی در دوره صفویه و معماری سایر کشورهای اسلامی است که جلوه‌های مختلف آن در قالب نما، کاشی کاری، طاق‌ها و گلدسته‌های زیبا تحسین برانگیز است.


وی با توجه به طرح مساجد و بناهای مذهبی در محیط دانشگاه، گفت طرح توسعه مساجد از جمله طرح‌های فرهنگی باشکوه در دوران دانشگاه آزاد اسلامی است که بخوبی نشانگر عملکرد مذهبی و اسلامی بنیانگذاران این مکتب عظیم انسانی و بویژه امام رضوان الله تعالی علیه و آیت الله هاشمی بوده و هست.


معاون فرهنگی واحد پرند با توجه به بخشنامه جدید فرهنگی سازمان درباره تسهیل استفاده عموم از مساجد دانشگاه آزاد افزود: انشاءالله با توسعه شهر پرند بتوانیم دسترسی و استفاده عموم را به مسجد دانشگاه پرند را نیز تسهیل کنیم.


وی با تقدیر از فعالیت‌های دکتر میرزاده رئیس دانشگاه و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طه هاشمی درباره توسعه بناهای مذهبی در محیط دانشگاه‌ها گفت: تاکید آیت الله هاشمی و نگاه ویژه وی به مساجد توانسته است مجموعه‌ای بی‌نظیر از شاهکارهای هنر اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته