دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1396 - 15:33

وزیر دادگستری: آرمان مبارزه با استکبار با قوت ادامه دارد

وزیر دادگستری با اشاره به شعار مبارزه با استکبار گفت: آرمان مبارزه با استکبار و شعار ضدظلم و ضد طاغوت جمهوری اسلامی ایران همچنان با قوت ادامه دارد و در حال اعتلای اقتدار هستیم.
کد خبر : 186200

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایرنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: نفس اقتدار جمهوری اسلامی ایران و اینکه ما اقتدار بالایی بدست آوردیم، کسی تردید در آن ندارد و هر روز که می‌گذرد اقتدار ما بیشتر از قبل است.


وی اظهار کرد: آثار اقتدار جمهوری اسلامی ایران عرصه برای مستکبران را تنگ و محدود کرده است به طوری که امروز می‌گویند ایران از خطر پنجم به خطر سوم برای آمریکا ارتقا پیدا کرده است و با وجود قراردادها دوباره تحریم‌ها را تشدید می‌کنند اما پیام مهم دیگر این موضوع این است که اقتدار جمهوری اسلامی افزوده شده است.


پورمحمدی با اشاره به حضور شکوهمند و متعهدانه مردم در انتخابات که سبب اقتدار کشورمان شد، افزود: انتخابات برجسته‌ترین نماد حضور و مشارکت مردم است و انتخاباتی سالم و پرشور و بدون حاشیه و بدون گله‌گذاری‌های آزادهنده را شاهد بودیم و از ملت و رهبر باید سپاسگزار باشیم.
وی ادامه داد: معمولا انتخابات کم و کاستی‌هایی دارد ولی حضور و مشارکت و نقاط مثبت فراوانی داشته و اگر در گوشه و کنار تخلف و کم و کاستی بوده است تعقیب می‌شود.
پور محمدی اظهار کرد: عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی، مردم سالاری، آزادی و مبارزه با استکبار از شعارها و آرمان‌های امام راحل (ره) است که همچنان در جامعه ما جاری و ساری است.
وی درباره استقلال کشور افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران از جایگاه بالایی به لحاظ استقلال برخوردار است و در مناسبات بین المللی همان گونه که مقام معظم رهبری تاکید دارند، با عزت نفس و تسلط بر مواضع خود حضور قوی داریم و از جایگاه فرهنگی و تمدنی خود به خوبی حراست و دفاع می‌کنیم.


پور محمدی درباره آزادی در جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند در کشورمان آزادی وجود ندارد و این مشارکت بالا رقابت جدی و شدیدی که در انتخابات داشتیم حکایت از این معنا دارد و نشان می‌دهد آزادی در کشورمان نهادینه شده است.


پورمحمدی درباره محرومیت زدایی تصریح کرد: البته کم و کاست‌هایی داریم ولی روند رو به جلوست و در خصوص محرومیت‌زدایی کارهای قابل توجهی در کشور انجام شده است .
وی اظهار کرد: البته در رقابت‌‌های انتخاباتی حرف‌هایی زده می‌شود اما اقدامات بسیار گسترده‌ای در اقصی نقاط کشور انجام شده است به طوری که امروز صدای محرومان شنیده می‌شود و مسابقه برای محرومیت زدایی وجود دارد.
آمادگی نیروهای مسلح قوی‌تر از گذشته است


پورمحمدی گفت: در مناسبات جهانی با مدل سازش نمی‌توان تعامل کرد و حتما باید از روش چالش عاقلانه و هوشمندانه استفاده کرد که به لطف خدا این اتفاق افتاده است و از فشار جهانی کم کردیم اما نگرانی امریکا افزوده شده است.
وی اظهار کرد: با قدرت چالشی و متفکرانه خودمان آنچه که استکبار علیه ما می‌خواست استفاده کند، گرفتیم و کند کردیم و امروز امت امام مقتدرتر از سی سال پیش است.
پور محمدی درباره بنیه دفاعی ایران و با اشاره به حادثه تلخ تروریستی تهران یادآور شد: آمادگی نیروهای مسلح ما بسیار قوی‌تر از گذشته است و این ترورهای کور نگرانی را ایجاد می‌کند و ما می‌دانیم هدف اصلی جریان تروریستی و لشکرکشی بیش از 60 کشور، جمهوری اسلامی بوده است و همه آسیب دیدند ولی جمهوری اسلامی از امنیت و کیان خودش دفاع کرده است.
وزیر دادگستری اضافه کرد: یکی از شاکله‌های اصلی اقتدار ایران، قدرت دفاعی و امنیتی است و نگرانی استکبار از این جهت است اما دنیا قبول دارد که نظام ما مقتدر است و نقشه‌های آنها را باطل می‌کند.


وی ادامه داد: آمار کشفیات و مقابله‌ها به دلیل اینکه احساس نگرانی نکند، معمولا اعلام نمی‌شود تا امنیت و آرامش مردم آسیب نبیند اما وقتی حادثه‌ای این چنینی رخ می‌دهد مجبور به بازگویی بخشی از اقدامات دفاعی و امنیتی می‌شویم.
قاچاق را تا حد زیادی کنترل کردیم


وی با اشاره به بحث قاچاق در سازمان تعزیرات گفت: خوشبختانه با تلاش منسجمی که در تعزیرات صورت گرفته است قاچاق را تا حد زیادی کنترل کردیم که البته عددها نگران کننده است ولی از میزان زیاد کاستیم و در چند سال گذشته 50 درصد قاچاق کاهش یافته است.


وزیر دادگستری اضافه کرد: در پایان امسال عدد قاچاق به 66 تا هفت میلیارد نباید برسد و امیدواریم روند مبارزه با قاچاق همچنان در سال های اینده ادامه داشته باشد.


وی تاکید کرد: امروز نیاز کشور ، همدلی هوشیارانه و همدلی با برنامه است و با شعار اقدامی انجام نمی‌شود.


پورمحمدی ادامه داد: یکی از مسایل مهم جامعه محیط کسب و کار است که باید سالم، خوداتکا و رو به جلو باشد و دولت در کل حساسیت زیادی بر این موضوع دارد ولی محیط کسب و کار پیچیدگی‌هایی دارد و منافع و مطامع افراد زیادی در آن درگیر است و عوامل انحرافی و بازدارنده در این میدان زیاد است.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های سازمان تعزیرات افزود: اگر یک روز در نان مردم اختلال ایجاد شود ببینید چه شرایطی ایجاد می‌شود و دغدغه روزمره شهروندان پس از امنیت بیشترین اهمیت را دارد که سازمان تعزیرات عمدتا برای این مساله تاسیس شده است و امروز این سازمان در عرصه اداری و تصمیم گیری کشور حضور دارد.


پورمحمدی اظهار کرد: امروز مردم به یک سازمان توانمند می‌توانند اتکا داشته باشند و سازمان تعزیرات، سازمان بگیر و ببند و تشکیل پرونده نیست بلکه یکی از ارکان نظارتی کشور است.
وزیر دادگستری افزود: گام‌هایی برداشته شده امیدوارکننده است و نهاد دادرسی در سازمان تعزیرات جایگاه تثبیت کننده‌ای پیدا کرده و در طول چند سال گذشته 50 درصد میزان پرونده‌های تحت رسیدگی کاهش یافته است و تسلط بیشتری بر بازار داریم و امروز می‌گوییم که بازار ما از سلامت خوبی برخوردار است و برای رسیدن به نقطه آرمانی روند رو به جلو داریم.


جلسه تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان تعزیرات حکومتی با حضور وزیر دادگستری، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از معاونان و مدیران وزارت دادگستری، قوه قضائیه، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته