دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1396 - 12:12

مذاکرات محرمانه روسیه و آمریکا درباره سوریه

یک روزنامه آمریکایی به‌نقل از دو مسئول این کشور اعلام کرد دولت ترامپ مذاکرات محرمانه‌ای را با روسیه در اردن با هدف ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب‌غربی سوریه انجام داده است.
کد خبر : 186104

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، روزنامه وال استریت ژورنال به‌نقل از دو مقام آگاه از روند مذاکرات نوشت:‌ «به‌دنبال سفر رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا به مسکو در آوریل (فروردین)، ارتباطاتی میان دو طرف در زمینه ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب‌غربی سوریه انجام شده است.»


طبق این گزارش، مقام‌های روس و آمریکا تاکنون دست‌کم دو نشست در امان، پایتخت اردن انجام داده‌اند که آخرین آن حدودا دو هفته پیش و با مشارکت مسئولان اردنی بود. همچنین قرار بود در هفته جاری نشست دیگری برگزار شود که به‌دلایل فنی به تعویق افتاده است.


دولت آمریکا همچنان تمایل دارد مذاکرات محرمانه خود را با روسیه ادامه دهد، این در حالی است که تحقیقات در واشنگتن بر سر دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد.


به‌نوشته این روزنامه آمریکایی، پنتاگون نسبت به همکاری آمریکا با روسیه بر سر ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه نگران است و در سوی مقابل، کاخ سفید تصمیم دارد به همکاری خود با مسکو برای شکست داعش ادامه دهد.


وال استریت ژورنال نوشت:‌ «بریت مک‌گورک، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و مایکل راتنی، فرستاده ویژه واشنگتن به سوریه نمایندگی آمریکا را در مذاکره با روسیه برعهده دارند.»


وزارت امور خارجه آمریکا تاکنون توضیحی درباره این مذاکرات محرمانه نداده و تنها به این نکته بسنده کرده است که که واشنگتن خواهان ایجاد راه حل مسالمت‌آمیز در سوریه و شکست گروه‌های تروریستی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته