دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1396 - 11:49

امارات مصوبه شورای امنیت را نقض کرد

کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کردند امارات اقدام به حمایت مالی و پشتیبانی مستقیم از ارتش ملی لیبی کرده و به همین دلیل پشتیبانی هوایی از این ارتش به طور چشمگیری افزایش یافته است.
کد خبر : 186053

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری شبکه العالم، در گزارش سازمان ملل متحد آمده است: «امارات متحده عربی با نقض طرح ممنوعیت فروش اسلحه به لیبی (که از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد اعمال شده است) تعدادی بالگرد تهاجمی و هواپیمای جنگی در اختیار نیروهای موازی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر قرار داد.»


به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش ملی لیبی به فرماندهی حفتر حاضر نیست دولت ملی این کشور را که از حمایت بین‌المللی برخوردار و مقر آن در طرابلس است، به رسمیت بشناسد. نیروهای تابع حفتر همه شهرها و پایگاه‌های نظامی اصلی در صحرا در جنوب لیبی را در تصرف خود دارد.


در گزارش سازمان ملل متحد آمده است: «روند ورود اسلحه به لیبی بسیاری پیچیده شده است. همچنین حمایت خارجی از گروه‌های مسلح شامل حمایت مستقیم، آموزش و کمک‌های فنی نیز به شدت افزایش یافته است.»


کارشناسان سازمان ملل متحد گفتند که روند تحویل محموله بالگردهای تهاجمی ساخت بلاروس به امارات متحده عربی رصد کرده‌اند. تصاویر به دست آمده نشان می‌دهند که این بالگردها در پایگاه هوایی الخادم در شرق لیبی، پایگاه اصلی حفتر دیده شده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته