دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1396 - 12:04
مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران خبر داد:

اجرای مفاد اولین قرارداد صادرت به هند تا یک ماه آینده

مدیر عامل شرکت بازرگانی گاز ایران گفت: وظیفه بازاریابی و فروش ال پی جی کلیه فازهای مجتمع عظیم گازی پارس جنوبی بر عهده شرکت بازرگانی گاز ایران قرار گرفت.
کد خبر : 185402

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، محمد علی براتی مدیر عامل شرکت بازرگانی گاز ایران ضمن تشکر از مسئولین مجتمع گاز پارس جنوبی و شرکت ملی گاز ایران افزود: شرکت بازرگانی گاز ایران دارای پتانسیل بالایی است و امیدواریم بتوانیم در آینده بازاریابی و فروش میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی را نیز بر عهده بگیریم.


مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران گفت: شرکت ما دو نوع محصول گاز مایع و گوگرد را از پارس جنوبی صادر می کند. میزان پروپان صادراتی مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ٩٥، بیش از ٦٣٠ هزار تن و میزان بوتان صادراتی نیز بیش از ٣٣١ هزار تن بوده است.


وی اظهار داشت: در سال ٩٤ تمام ال پی جی تولید شده صادر شد و در سال ٩٥ نیز بیش از ٩٨ درصد ال پی جی مجتمع صادر شد. از سال ٩٣ با بهبود شرایط جهانی صادرات ما نیز وضع بهتری پیدا کرد.


وی افزود: در حال حاضر با پتروشیمی پارس و هلدینگ خلیج فارس نیز ارتباط بسیار خوبی داریم و این می تواند به ما در داشتن سهم بیشتر از بازار جهانی و تعیبن شرایط قیمت کمک کند.


براتی اظهار داشت: در سال گذشته ٩٩.٨ درصد گوگرد مجتمع گاز پارس جنوبی صادر شد و امسال نیز تمام گوگرد تولیدی مجتمع با برنامه ریزی های صورت گرفته صادر خواهد شد.


وی تصریح کرد: در زمینه صادرات ال پی جی بزرگترین بازار هدف ما کشور چین خواهد بود. هم اکنون نیز تا ٩٠ درصد مقصد صادرات ما کشور چین است. هند نیز بازار بسته و دولتی است، اما بازار بسیار مناسبی است و اولین قرارداد صادرات به این کشور بسته شده است. این قرارداد تا یک ماه آینده عملیاتی خواهد شد. امیدواریم در آینده قراردادهایی با شرکت نفت هندوستان داشته باشیم و قراردادها بین دو دولت امضا شود. یکی دیگر از بازارهای هدف ما در آینده می‌تواند بازار کشور اندونزی باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته