دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1394 - 12:29

امیدواری ایران به صادرات نفت در سطح پیش از تحریم‌ها

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه ایران می‌تواند ظرف 3 ماه صادرات نفت خود را افزایش دهد گفت: ایران می‌تواند روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت صادر کند.
کد خبر : 18505

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، رکن‌الدین جوادی در حاشیه کنفرانس نفت و گاز آسیا در کوالالامپور در گفت‌وگو با رویترز با بیان اینکه ایران امیدوار است بتواند به سطح صادراتی خود در حوزه نفت در پیش از تحریم‌ها برسد، گفت: این امکان برای ما وجود دارد که ظرف سه ماه پس از لغو تحریم‌ها تولید نفت خود را روزانه به 2.5 میلیون بشکه در روز برسانیم.


معاون وزیر نفت در ادامه تاکید کرد: ایران به دنبال بازپس‌گیری سهم از دست رفته خود در آسیاست.


وی با اشاره به اینکه آسیا می‌تواند 50 درصد بخش صادرات نفت خام ایران را به خود اختصاص دهد، افزود: البته این امر به وضعیت بازار و روند قیمت‌ها بستگی دارد.


جوادی همچنین در پاسخ به اینکه آیا اوپک در اجلاس آتی خود در 5 ژوئن سهم تولید خود را کاهش خواهد داد، گفت: فکر نمی‌کنم چنین تصمیمی گرفته شود.


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه قیمت نفت تا پایان سال 2016 به حدود 80 دلار خواهد رسید، اظهار کرد: از دیدگاه تجاری قیمت کنونی نفت باید با ثبات باشد و به تدریج افزایش یابد، اما این موضوع به شرایط سیاسی و تحولات منطقه بستگی دارد.


به گزارش رویترز قیمت جهانی نفت امروز به دلیل افزایش کشتار در عراق و یمن و احتمال از بین رفتن منابع نفتی در این کشورها اندکی افزایش یافت، اما خبرهای منتشرشده در مورد افزایش تولید نفت آمریکا، مانع افزایش بیشتر قیمت نفت شد.


قیمت نفت خام برنت امروز 66 دلار و 90 سنت و قیمت نفت وست‌تگزاس نیز به 59 دلار و 75 سنت رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته