دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1394 - 10:06
از سوی هیئت علمی واحد شبستر صورت گرفت؛

چاپ و انتشار کتاب «مردی بزرگ از دیاری کوچک: زندگی‌نامه مهدی ابراهیمی دریانی»

کتاب «مردی بزرگ از دیاری کوچک: زندگی‌نامه مهدی ابراهیمی دریانی» از سوی شهرزاد ساسان‌پور عضو هیئت علمی واحد شبستر تألیف و از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی شبستر منتشر شد.
کد خبر : 18459

دکتر ساسان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: کتاب «مردی بزرگ از دیاری کوچک: زندگی‌نامه مهدی ابراهیمی دریانی» در ۱۵ فصل تالیف شده و در آن سعی شده است زندگی‌نامه و اقدامات خیریه و عام‌المنفعهٔ مرحوم مهدی ابراهیمی دریانی به صورت تاریخ شفاهی گردآوری شود.


وی افزود: در هشت فصل اول کتاب به تولد و رشد و نمو ابراهیمی دریان و تاسیس شرکت چای عقاب و نیز به موقعیت جغرافیایی و تاریخی روستای دریان پرداخته شده است. در فصل‌های بعدی اقدامات خیریه و عام المنفعه مهدی دریانی در چند بخش جداگانه فهرست شده است. فصل نهم به اقدامات خرید و توزیع گندم در میان مردم، حمایت از حریق زدگان، سیل‌زدگان، کسبه و بازاریان بدهکار، زندانیان بدهکار و نیازمندان اختصاص یافته است. در فصل دهم به اقدامات خیریه فرهنگی پرداخته شده است. ساخت ۲۵ مدرسه در روستاهای ارونق و انزاب و پنج مدرسه در دیگر نقاط کشور و احداث و تعمیر و تجهیز چندین مسجد و کتابخانه در نقاط مختلف کشور از دیگر اقدامات خیریه فرهنگی وی است.


ساسان‌پور درباره دیگر اقدامات عام المنفعه مهدی ابراهیمی دریانی ادامه داد: احداث و تجهیز چندین بیمارستان و درمانگاه، تهیه مسکن برای نیازمندان و سیل‌زدگان شهرهای اصفهان و کاشان در سال ۱۳۳۵، پروژه آپارتمان‌سازی و شهرک‌سازی دریان نو و شهرآراء در تهران بخش دیگری از فعالیت‌های انسان‌دوستانه این خیّر بوده است.


این کتاب در ۲۳۳ صفحه و تیراژ ۱۰۰۰ نسخه چاپ شده و بخش‌های مقدمه و صفحه‌های ابتدایی کتاب حاوی اطلاعات تاریخی مفید و مستند درباره تاریخ ارونق و انزاب به خصوص روستای دریان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته