دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1396 - 13:25

دبیرکل سازمان ملل متحد با پوتین دیدار می‌کند

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت دبیرکل این سازمان به‌زودی و در حاشیه نشست اقتصادی سن‌پترزبورگ با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
کد خبر : 184293

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، استفان دوجاریک گفت:‌ «آنتونیو گوترش قصد دارد در سن‌پترزبورگ با ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف، رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه روسیه و شاید چند رهبر دیگر مشارکت کننده در نشست اقتصادی سن‌پترزبورگ دیدار و گفت‌وگو کند.»


وی افزود: «گوترش بلافاصله پس از حضور در نشست، سخنرانی می‌کند و 3 ژوئن (13 خرداد) به نیویورک بازمی‌گردد.»


نشست بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ از 1 تا 3 ژوئن (11 تا 13 خرداد) در این شهر برگزار خواهد شد و وزیران و هیات‌های اقتصادی مختلف از 62 کشور در این نشست حضور خواهند داشت.


از سوی دیگر یوری اوشاکوف، مشاور ولادیمیر پوتین گفت پوتین و آنتونیو گوترش در حاشیه نشست اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ دیدار و درباره اوضاع خاورمیانه، شبه جزیره کره، بحران داخلی اوکراین و همچنین تغییرات جدید در سازمان ملل متحد که روسیه نقش کمرنگی در آن داشت، صحبت خواهند کرد.


اوشاکوف افزود: «پوتین با گوترش دیدار خواهد کرد و این دومین دیدار آن‌ها پس از دبیرکل شدن گوترش است. قرار است آن‌ها درباره موضوعات جاری بین‌المللی همچون تروریسم، سوریه، کره‌شمالی و اوضاع داخلی اوکراین تبادل نظر کنند.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته