دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1394 - 16:27

صادرات 200 میلیون دلار نرم‌افزار در سال گذشته

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در سال گذشته 200 میلیون دلار صادرات نرم افزار از کشور داشته‌ایم، گفت: سیاست‌های حمایتی این وزارتخانه در حوزه نرم‌افزار و برنامه‌های کاربردی موبایل افزایش می‌یابد.
کد خبر : 18418

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی با تاکید براینکه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث می‌شود مطالبات مردم افزایش یابد، اضافه کرد: باید بر اساس مطالبات مردم، راهبردها را تعیین کنیم.


او دسترسی آزاد به اطلاعات و عدالت اطلاعاتی را بخشی از مهمترین حقوق شهروندان دانست که دولت یازدهم بر آن تاکید دارد و در این زمینه کارگروهی در وزارت ارشاد با حضور نمایندگان دولت از جمله وزارت ارتباطات برای اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب مجلس شورای اسلامی تشکیل شده‌ است.


وی راه‌اندازی دولت الکترونیکی و دولت همراه را با توجه به هوشمند شدن تلفن همراه تلاشی نتیجه‌بخش خواند و ادامه داد: با راه‌اندازی پروژه سلامت الکترونیکی می‌توان موانع موجود در بخش سلامت را برطرف کرد و هر فردی پرونده‌های پزشکی خود را به صورت الکترونیکی و منسجم خواهد داشت.


واعظی در ارتباط با وضعیت شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد: می‌خواهیم بر اساس تعریفی مشخص از شبکه ملی اطلاعات همه دستگاه‌ها را به این شبکه متصل کنیم و میزبانی اطلاعات را در داخل کشور انجام دهیم. بر این اساس، با هدف‌گذاری سیاست‌های صورت‌گرفته در تولید محتوا و توسعه داده، 80 درصد نیازهای مردم بر اساس طراحی شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور برطرف می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته