دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1396 - 13:21
بر اساس تصمیم شورای برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت؛

ایران ۵۹۰ کاروان اهل تشیع و تسنن به حج تمتع اعزام می‌کند

شورای برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت در آخرین جلسه خود از اعزام ۵۹۰ کاروان اهل تشیع و تسنن به حج تمتع ۹۶ خبر داد.
کد خبر : 183664

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان حج و زیارت، حمید محمدی با اشاره به اینکه دارندگان اسناد ثبت‌نامی حج تا پایان سال 85 می‌توانند در صورت وجود ظرفیت خالی در کاروان‌های حج استان‌ها، برای ثبت‌نام اقدام کنند، گفت: طبیعی است افرادی که زودتر ثبت‌نام کنند امسال مشرف می‌شوند و با پر شدن ظرفیت روند ثبت‌نام متوقف خواهد شد.


وی از ثبت‌نام زائران در کاروان‌‌های استان‌های مختلف گزارشی ارائه کرد و افزود: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در 6 استان کشور از ظرفیت تخصیص یافته برای آن استان فراتر رفته است.


رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در مورد برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای آموزش کارگزاران گزارشی ارائه داد و گفت: برای آموزش مدیران استان‌ها، عوامل اجرایی و مدیران مجموعه‌ها بعد از ماه مبارک رمضان چهار هفته زمان در نظرگرفته شده است.


تاکید بر ارائه پیشنهادها برای کاهش هزینه‌های زائر


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این جلسه از مسئولان کمیته‌های کارشناسی خواست که تجارب و آسیب‌ها را ثبت کرده و با هدف کاهش هزینه‌های زائر پیشنهادهای خود را برای بازنگری در قوانین و مقررات هر بخش ارائه دهند.


حجت‌الاسلام‌ سید علی قاضی عسکر تاکید کرد: امسال استفاده از زمان اهمیت دارد و مسئولان کمیته‌ها و بخش‌های مختلف با هم ارتباط مستمر داشته و با رعایت همه جوانب به گونه‌ای عمل کنند تا هر مشکلی به سرعت رفع شود.


وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط رئیس سازمان حج و زیارت و کارشناسان اعزامی به عربستان و همچنین عوامل ستادی در تهران در راستای راه اندازی حج 96 اظهار کرد: بحمدالله کارهای بزرگی صورت گرفته و امید است سفر حجاج امسال با سهولت و آرامش بیشتری همراه شود.


نماینده ولی فقیه همچنین از تلاش‌ها و خدمات مهندس خدرنژاد، مدیرعامل قبلی شرکت شمسا در طول تصدی این سمت قدردانی کرد و انتصاب آقای دانشیار به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد وی با سوابق خوب و ارزشمندی که درحوزه‌های حج، عمره و عتبات دارد از کمک و توان همه نیروها استفاده کند تا گام‌های بلندی در حوزه عتبات در آینده برداشته شود و شرایط بهتری برای زائران فراهم شود.


حمیدرضا محمدی، مدیرکل فنی و امور کارگزاران سازمان حج و زیارت نیز در ادامه با توجه به ویژگی‌های حج 96، شاخص‌های انتخاب مدیران کاروان‌ها و هتل‌ها و کارگزاران حج را تشریح و تاکید کرد: استفاده از افراد با تجربه و حضور فعال در حج از ملاک‌های انتخاب این افراد بوده است‌.


در ادامه این جلسه مسئولان کمیته‌های کارشناسی، تغذیه، حمل و نقل و انفورماتیک از سفر خود به عربستان و امکانات فراهم شده در این بخش‌ها برای خدمات‌رسانی به زائران حج 96 گزارش داده و تصریح کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شده است و در ارائه خدمات به زائران مشکلی ایجاد نخواهد شد.


در این جلسه اعلام شد که زائران امسال در قالب 590 کاروان اهل تشیع و تسنن به حج مشرف خواهند شد که تاکنون ظرفیت ثبت‌نام در بیش از 290 کاروان تکمیل شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: حج 96 حمید محمدی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته