دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«دیوانه از قفس پرید» در گالری «آس» تهران نقد و بررسی می‌شود

فیلم‌ سینمایی «دیوانه از قفس پرید» برنده 5 جایزه اسکار با بازی هنرمندان سرشناس سینمای جهان و با حضور رامتین شهبازی منتقد سینما در کافه گالری «آس» تهران روی پرده می‌رود و نقد و بررسی می‌شود.
کد خبر : 183349

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی گالری آس، امروز دوشنبه 8 خردادماه فیلم سینمایی «دیوانه از قفس پرید» One Flew Over the Cuckoo's Nest به کارگردانی «میلوش فورمن» Miloš Forman، به نویسندگی «لورنس هاوبن» و «بو گَلدمنو» براساس رمانی به همین نام نوشته «کن کیسی» ساعت 21 نمایش داده می شود.


این فیلم با هنرنمایی «جک نیکلسون»، «لوئیز فلچر»، «ویل سمسون» و «براد دوریف» به مدت 133 دقیقه، محصول سال 1975 آمریکا در تراس و فضای باز کافه گالری «آس» تهران به نمایش درمی‌آید و جلسه نقد و بررسی آن با حضور رامتین شهبازی مدرس دانشگاه و منتقد و نویسنده سینمایی برگزار خواهد شد.


«دیوانه‌ای از قفس پرید» 5 جایزه اسکار برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای «جک نیکلسون»، بهترین بازیگر نقش اول زن برای «لوئیز فلچر» و بهترین فیلمنامه اقتباسی به طور مشترک برای «لورنس هاوبن» و «بو گَلدمن» در چهل و هشتمین دوره مراسم جوایز سینمایی آکادمی اسکار در سال 1975 را از آن خود کرده است.


همچنین علاقمندان می‌توانند همه روزه و به صورت رایگان از ساعت ۱۰ قبل از ظهر الی ۲۳ از نمایشگاه پوسترهای کلاسیک سینمای جهان که در گالری «آس» برپا است دیدن کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: گالری آس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته