دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1396 - 12:35
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

شمار شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت به ۵۳ رسید

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از دریافت مجوز ۵۳ شرکت صاحب صلاحیت برای ساخت جایگاه‌های برند و توزیع زنجیره‎ای سوخت در کشور خبر داد.
کد خبر : 183342

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، محمدرضا مظلومی افزود: از این تعداد و بر اساس سابقه اجرایی، ۳۷ شرکت در حوزه جایگاه‌داران و 5 شرکت در حوزه صادرات و واردات فرآورده‌های نفتی در حال فعالیت هستند.


به گفته این مقام مسئول، برندها ۲۰ درصد جایگاه‌های کشوری، ۳۰ درصد جایگاه‌های استانی و ۵۰ درصد جایگاه‌های شهری و روستایی را می‌توانند مدیریت کنند و هیچ محدودیتی برای فعالیت جغرافیایی در کشور ندارند.


مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش گفت: شرکت پتروآیریک در اصفهان، قم، یزد و تهران، دریاکولاک در بوشهر، پروما و پتران در تهران و ماهان ترابر در یزد در قالب طرح جایگاه‌های صاحب صلاحیت فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.


مظلومی از لزوم اجرای طرح برندینگ به جهت تجارت نوین و همسویی با تجارت روزآمد در دنیا مطالبی را عنوان و اظهار کرد: وظیفه کنونی شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران در چهار حوزه تامین، حمل و ذخیره سازی و توزیع فرآورده های نفتی است.


وی با بیان این‌که در بخش تامین از ۹ پالایشگاه، 8 پالایشگاه ازسوی بخش خصوصی اداره می شود، افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی هم اکنون افزون بر ذخیره سازی در انبارهای اصلی، توزیع آن از انبار تا نازل جایگاه‌ها را بر عهده دارد که این موضوع افزون بر این‌که ۶۰ درصد هزینه های شرکت را متحمل می‌شود و رقم بالایی است، در عین حال ما را از وظیفه اصلی که نظارت عالیه برسوخت‌رسانی است باز می دارد.


مظلومی بر الزامی بودن اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: تعداد 3 هزار و ۶۰۰ جایگاه در کشور توزیع سوخت را برعهده دارند که با احتساب جایگاه‎های سی ان جی 5 هزار نقطه عرضه و با فروشندگی‌های شهری و روستایی ۱۸ هزار و ۵۰۰ باب نقطه عرضه در کشور داریم.


وی فروش ۱۸ درصد جایگاه‌های کشور را بیش از یک میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: با زمینه سازی مناسب برای ورود این تعداد جایگاه به بحث برندینگ، تحولی بزرگ در عرصه توزیع سوخت خواهیم داشت.


مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران در باره عوامل تاثیر گزار کلیدی برای پیشرفت این طرح نیز گفت: با جذابیت در نرخ کارمزد و توجه ویژه به هزینه حمل و نقل فرآورده از مبادی تامین، زمینه ساز ورود جایگاه‌های بیشتری به این طرح را شاهد خواهیم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب