دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1396 - 15:55
سه خبر از واحد تهران مرکزی

برگزاری گفتمان دانشجویی با موضوع «نماز و شبهات آن»

نشست و گفتمان دانشجویی با موضوع «نماز و شبهات آن» که در دانشکده هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد،
کد خبر : 183134

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مریم زمانی اصل استاد گروه معارف اسلامی واحد تهران مرکزی در این نشست با توجه به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که می‌فرماید «برای هر چیزی چراغی است و چراغ قلب مومن نمازهای پنجگانه است» بیان کرد: به فرموده پیامبر گرامی اسلام براستی برای هر چیزی زینتی است و زینت اسلام نمازهای پنجگانه است. نماز پشتوانه عظیم در حل مشکلات است و ارتباط انسان را با قدرت مطلق و خالق هستی برقرار می کند و کسی که با چنین قدرتی ارتباط داشته باشد دیگر ترس، ناامیدی و خستگی برایش معنا ندارد. یاد خداوند سبحان موجب پذیرش پند و ایمنی از سختی است و میوه اش پشتیبان یافتن است.


وی با تاسی به بیانات حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه «همواره به یاد خداوند بودن غذای جان‌‌ها و کلید پارسایی و شایستگی است» افزود: تمام مشکلاتی که بشر در سطح جهان در گذشته و امروز برای خود ایجاد کرده است، به خاطر فریب خوردن از زرق و برق دنیا و پیروی از خواسته‌های نفسانی است که این پیروی از هوای نفس باعث شده که دنیای خود و دیگران را به جهنم سوزانی تبدیل کند به طوری که هم خود و هم دیگران را می سوزاند به‌گونه ای که یکدیگر را قلع و قمع می‌کنند و می‌سوزانند که هیچ درنده ای در عالم با همنوع خود و با درنده ای دیگر چنین نمی کند.


زمانی اصل ادامه داد: «پرده غفلت جلوی عقل و چشم و گوشش را به گونه‌ای گرفته است که گویا نه حسابی و نه کتابی و نه مردنی در کار است و تا زمانی که بشر درصدد کنار زدن این پرده غفلت نباشد روز به روز بر آتش دنیای خود می افزاید بطوری که آخرت خود را هم بدتر از دنیایش خراب می کند.»


استاد گروه معارف اسلامی واحد تهران مرکزی گفت:« تنها چیزی که این درد مهلک انسان را درمان می کند و او را از خواب غفلت بیدار می کند، ذکر و یاد خداوند است. زیرا این دنیا محدود و خواسته های بشر نامحدوداست و دنیای محدود نمی تواند خواسته های نامحدود انسان را برآورده کند. تنها چیزی که خواسته های بشر را فراهم می سازد ذکر و یاد خداست, زیرا نعمت خداوند و قدرتش نامحدود است و حضرت حق می تواند هرچه به صلاح و سعادت انسان باشد برایش فراهم کند.»


ویژه برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر


به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و با همکاری و مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران سخنرانی به مناسبت سالروز آزادسازی برگزار شد.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تبریک فرا رسیدن سالروز آزاد سازی خرمشهر و دستاوردهای اعجاب انگیز آن، یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس در سال 1361 را گرامی داشتتند.


حجت الاسلام توکلی افزود: «علیرغم پیروزی افتخار آفرین این عملیات، باید از نگاه دیگری به این واقعیت نگریست تا نسبت به تلاش ها و ایثارگری هایی که به جهت حفظ و حراست این نظام مقدس صورت گرفته است، احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم.»


وی با ارائه آماری از تعداد شهدا و مجروحان، تعدادی از فرماندهان این عملیات را نام برد.


توکلی با توجه به کلام مقام معظم رهبری جهاد را برسه نوع جهاد اصغر (جهاد در میدان نبرد با دشمن) ،جهاد اکبر(جهاد با نفس اماره )و جهاد کبیر یعنی ایستادگی، مقاومت و پیروی نکردن از کفار و مشرکین دانست.


وی کلام مقام معظم رهبری را بیان کرد که فرمود: «خرمشهرها در پیش است، البته نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میدانی که ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی به دنبال دارد، اما از جنگ نظامی سخت‌تر است.»


در این راستا به همت اداره دانشجویی و فرهنگی دانشکده‌های واحد تهران مرکزی به مناسبت فتح خرمشهر نمایشگاه عکس، کتاب و پوستر از عملیات بیت المقدس، پخش سرود و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.


برگزاری 3 آزمون


آزمون‌های EPT دانشگاه آزاد اسلامی، استخدامی بانک تجارت و آزمایشی سنجش جامع پیش دانشگاهی به میزبانی واحد تهران مرکزی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی میزبان برگزاری بخشی از آزمون های EPT دانشگاه آزاد اسلامی، استخدامی بانک تجارت و آزمایشی سنجش جامع پیش دانشگاهی کشور بود.


بر اساس این گزارش، در این آزمون ها 5 هزار و 600 داوطلب در محل مجتمع های ولیعصر(عج)، پیامبر اعظم (ص) و مجتمع دانشگاهی آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به رقابت پرداختند که در صحت و سلامت به کار خود پایان داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته