دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران تاکید کرد

ذره‌بین نظارتی برای پیشگیری از تخلفات صنوف در ماه رمضان

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران گفت: گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی و وزارت بهداشت بر روند فعالیت اصناف مرتبط با ماه مبارک از جمله قنادی‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های گوشت و مرغ و مواد فاسدشدنی را برعهده دارند.
کد خبر : 183129

حسین درودیان معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران درخصوص نظارت بر واحدهای صنفی در ماه مبارک رمضان به خبرنگار اقتصادی آنا گفت: طی این ماه مبارک، گشت‌های ویژه‌ای از اصناف، بهداشت و سازمان تعزیزات وظیفه نظارت بر واحدهای صنفی را برعهده دارند.


وی ادامه داد: اگر در این مدت، از واحد صنفی شکایتی به سازمان ارسال شود، طبیعتا تیم بازرسی برای سرکشی و بررسی موضوع به این محل اعزام و در صورت مشهود بودن تخلف، برگه‌های گزارش تهیه و سپس به سازمان تعزیرات حکومتی واگذار می‌شود.


درودیان با اشاره به اینکه سازمان اصناف بیشتر نظارت را در دستور کار قرار داده نیز تاکید کرد: نظارت و پیشگیری از اولویت بالایی برخوردار است و زمانی که بازرسین به صورت مرتب سرکشی های خود را انجام دهند، طبیعتا آمار شکایتی کاهش پیدا می کند ؛ بر همین اساس به طور میانگین روزانه هزار بازدید توسط 200 بازرس از اتحادیه‌های صنفی در سطح پایتخت و 22 منطقه تهران انجام می‌شود.


معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران تصریح کرد: گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی و وزارت بهداشت بر روند فعالیت اصناف مرتبط با ماه مبارک از جمله قنادی‌ها که تهیه زولبیا و بامیه را برعهده دارند، رستوران‌ها، فروشندگان گوشت، مرغ و مواد فاسد شدنی را برعهده دارند.


درودیان یکی از دلایل مهم رعایت کیفیّت و قیمت در اصناف را رکود حاکم بر بازار دانست و افزود:‌ به‌دلیل کم شدن مشتری فروشندگان سعی می‌کنند با رعایت یک سری نکات و جلب رضایت مشتری، بازار را حفظ کنند.


معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران در مورد نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها در ماه مبارک هم گفت: با توجه به ماه مبارک رمضان ساعت پخت نانوایی‌ها بیش‌تر به بعد از ظهر و شب موکول می‌شود و بازرسان بر نحوه تهیه بهداشتی خمیر نان، کارت بهداشت و قیمت‌ها نظارت می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته