دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1396 - 17:17
در گفت وگو با آنا؛

مجتبی تقوی: تیم ملی جوانان به هدفش رسید/مشکل جوانان ما در جام جهانی نداشتن تجربه بین المللی است

کارشناس فوتبال گفت: در فوتبال اروپا یک بازیکن 19 ساله تجربه بین المللی دارد و زمانی که در زمین به میدان می‌رود مانند یک بازیکن بزرگسال بازی می‌کند اما جوانان فوتبال ما تجربه حضور در میادین بین المللی را ندارند.
کد خبر : 182357

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی فوتبال جوانان که در مسابقات جام جهانی جوانان در کره جنوبی شرکت کرد موفق شد در بازی اول با یک گل از سد کاستاریکا بگذرد اما در بازی دوم مقابل زامبیا قرار گرفت و در حالی که با 2 گل از حریفش جلو بود اما در یک غافلیگری و در 15 دقیقه 4 گل از حریفش دریافت کرد تا در نهایت بازی را 4 بر 2 ببازد و برای صعود به دور بعد رقابت‌ها امیدوار به بازی آخر باشد.


مجتبی تقوی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد عملکرد جوانان فوتبال ایران در دو بازی که در جام جهانی فوتبال انجام دادند گفت: «تیم ملی جوانان در دو بازی که مقابل کاستاریکا و زامبیا به نمایش گذاشت عملکرد مناسبی داشت . ما به اندازه‌ای که برای تیم های پایه خود هزینه‌ می‌کنیم باید از این تیم‌ها انتظار داشته باشیم. تیم ملی در بازی آخر با یک تساوی مقابل پرتغال هم می‌تواند به دور بعد رقابت‌ها صعود کند و این نتیجه برای فوتبال ما نتیجه مطلوبی است.»


وی ادامه داد: «ما در سال‌های گذشته برای فوتبال پایه خودمان هیچ برنامه‌ریزی نداشتیم ولی در یکی دو سال اخیر اوضاع تیم‌های پایه بهتر شده و هدف مسئولان فدراسیون هم حضور تیم‌های پایه در بالاترین سطح رقابت‌های فوتبال بود که خوشبختانه به هدف خودشان هم رسیدند. ما باید این شرایط را درنظر بگیریم که جوانان فوتبال ما که در حال حاضر در جام جهانی به میدان می‌روند چقدر تجربه حضور در رقابت‌های بین المللی را دارند؟ در فوتبال اروپا یک بازیکن 19 ساله تجربه بین المللی دارد و زمانی که در زمین به میدان می‌رود مانند یک بازیکن بزرگسال بازی می‌کند اما جوانان فوتبال ما تجربه حضور در میادین بین المللی را ندارند و باید تبریک گفت به کادر فنی تیم ملی که چنین نتیجه‌ای را کسب کردند.»


کارشناس فوتبال در رابطه با نمایش خوب بازیکنان جوان در جام جهانی و نگاه استعدادیاب‌های تیم های مختلف اروپایی به ستاره‌های جام جهانی بیان کرد: «قطعا استعدادیاب‌های باشگاههای مختلف اروپایی در جام جهانی جوانان بازی‌ها را رصد می‌کنند تا بهترین‌ها را برای باشگاه خودشان درنظر بگیرند. اما قطعا بازیکنان در این سن و سال با مبالغ کم راهی اروپا می‌شوند و این کار را باید باشگاه‌های خودمان انجام دهند و با پرورش این جوانان در فوتبال ایران آنها را با قیمت‌های بالا راهی اروپا کنند.»


وی افزود: «علیرضا جهانبخش به عنوان یک جوان فوتبالیست ایران راه خوبی را انتخاب کرد و با تصمیم درستش در حال حاضر یکی از بهترین لژیونرهای فوتبال ایران است ولی بازیکنانی مثل کریم انصاری‌فرد راه خوبی را برای رفتن به اروپا انتخاب نکردند. در حال حاضر بازیکنانی مثل نورافکن، شکاری و چند بازیکن دیگر در تیم ملی حضور دارند که توانایی بالایی دارند و باید باشگاه‌های ما روی این جوانان سرمایه گذاری کنند. در فوتبال اروپا این کار بر عهده فدراسیون فوتبال است و بازیکنان مستعد و جوان را راهی باشگاه‌ها می‌کند و تا لحظه آخر مانند یک پدر از آنها حمایت می‌کند.»


تقوی در مورد برنامه‌های فدراسیون برای حضور همیشه تیم‌های پایه در مسابقات جام جهانی گفت: «تیم‌های جوانان و نوجوانان ما امسال با مربیان ایرانی عملکرد خوبی داشتند و به جام جهانی رفتند. فدراسیون باید برنامه‌هایی را بگذارد تا این تیم‌ها همیشه در این مسابقات حضور داشته باشند و دوباره چندین سال از سطح اول فوتبال دنیا دور نشویم. ما هر وقت در فوتبال برنامه داشتیم نتیجه گرفتیم و هر وقت بدون برنامه پیش رفتیم لطمه خوردیم. در حال حاضر فدراسیون باید به مربیان استعدادیاب و بازیکن‌ساز بها دهد تا آنها بتوانند بازیکنان مستعد را شناسایی کنند و به فوتبال ایران معرفی کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته