دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هزینه های سفر به دریاچه سد الیمالات در دل جنگل های مازندران

آغاز فصل گرما جذابیت سفر به مناطق کوهستانی و جنگلی را چند برابر می‌کند. حال اگر دریاچه‌ای زیبا همچون مرواریدی در صدف جنگلی سرسبز پنهان شده باشد، آنجاست که گویند: "فی التأخیر آفات".
کد خبر : 182257

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از خراسان، دریاچه سد الیمالات در 8 کیلومتری جاده نور به چمستان واقع شده است. دریاچه‌ای زیبا در میان جنگلی سرسبز که برای رسیدن به آن باید به استان مازندران سفر کنید. پس از پشت سر گذاشتن جاده‌ای پر پیچ وخم همراه با مناظر زیبایی از طبیعت و با طی کردن مسیر 5 دقیقه‌ای، به دریاچه‌ای شگفت‌انگیز خواهید رسید که میخکوبتان می‌کند. اما پیشنهاد ما این است که پس از چند دقیقه توقف در این مکان به سمت پایین دریاچه بروید تا با منظره‌ای حیرت‌ آور رو‌به‌رو شوید. این مسیر با طی کردن چند پله سنگی به رودخانه‌ای ‌ختم می‌شود که در فصول مختلف پذیرای گردشگران بسیاری است.


سکوت روح افزایی که از دل طبیعت به گوش می‌رسد، به غایت کرکننده است. انعکاس لبخند درختان در آب، بهترین قاب عکسی است که تا به حال بر در و دیوار هستی کوبیده شده است. عاشق که باشید تا غروب از منطقه جُم نخواهید خورد.

مسیر دریاچه الیمالات
برای رفتن به دریاچه الیمالات باید راه را از جاده هراز پیش بگیریم و از رودهن، پلور، گزنک و آمل گذشته و از کمربندی آمل به چمستان برویم.
تا چمستان حدود نیم ساعتی راه در پیش داریم و پس از آن باید به سمت نور تا سه کیلومتر مسیر را ادامه دهیم و از طریق تابلوی راهنمای ورود به منطقه الیمالات در سمت چپ جاده، به جاده ای فرعی که درختان بلندی آن را در بر گرفته اند، وارد شویم.
دقایقی بعد به ورودی محوطه دریاچه می رسیم که باید مبلغی را بابت ورودی پرداخت و ماشین را در جایی پارک کنیم. قبل از دیدن دریاچه باید از پلی آهنی که سبزه های اطرافش در آب فرو رفته اند، گذر و پس از کمی قدم زدن، در برابر زیبایی های دریاچه الیمالات تعظیم کرد.
منظره دریاچه الیمالات
دریاچه الیمالات در دل جنگل کشپل شهرستان نور واقع شده و موقعیت قرار گیری آن در جنگلی سرسبز، مناظری چشمگیر و تکرار نشدنی را ایجاد کرده که تنها با چشم دل، می‌توان این همه زیبایی را هضم کرد. این دریاچه که در ارتفاع ۱۲۵ متری از سطح دریا قرار گرفته، تفرجگاهی مناسب و دلچسب برای گردشگران است که با کمی پیاده روی چشم به دنیایی متفاوت خواهند گشود، به طوری که شاید تا دقایقی قبل از رسیدن، خیال پا گذاشتن به چنین منظره ای را تنها در رویاهای خود می‌پرورانده‌اند.
جاذبه ها و تفریحات دریاچه الیمالات
وقتی مقصد، طبیعتی کم نظیر باشد، باید برای سفرتان برنامه های متفاوتی بچینید. به همین خاطر بهتر است پیش از رفتن از تفریحات و امکانات منطقه آگاه باشید. در این منطقه علاوه بر گشت و گذار و استفاده از هوای پاک، به تفریحات دیگری نیز می توان پرداخت:
1- قایق سواری
اطراف دریاچه قایق های پدالی دو، چهار و پنج نفره و همچنین قایق موتوری را خواهید دید که در صورت علاقه می توانید قایقی را اجاره کنید. گشت زدن داخل دریاچه ای در میان سرسبزی جنگل و نظاره طبیعت پیرامون، حس و دنیایی متفاوت خواهد داشت که در این سفر بهتر است آن را تجربه کنید.
2- عکاسی
طبیعت دریاچه و اطراف آن به خصوص در فصل پاییز، برای عکاسان حرفه ای و حتی عکاسان غیر حرفه ای بسیار جذاب است. برای کسانی که عاشق عکاسی طبیعت هستند، الیمالات بهترین مقصد است تا تصاویری خاص را از این منطقه به ثبت برسانند.
3- کمپینگ
اطراف دریاچه و کنار سد خاکی محیطی مناسب برای برپایی چادر و ماندن شبی در کنار دریاچه است. کمپینگ در کنار جمع دوستان و خانواده یکی از تفریحات فوق العاده جذاب در طبیعت است که لحظاتی تکرار نشدنی را خلق می‌کند.
4- ماهیگیری
وجود انواع گوناگون ماهی در دریاچه الیمالات، سبب شده تا علاقه مندان به ماهیگیری، لوازم و تجهیزات خود را برداشته و برای یک سفر دلچسب به سمت دریاچه الیمالات راهی شوند. ماهیگیری هنگام شب همراه با سکوت وهم‌آلود حاکم بر اطراف دریاچه لذتی وصف ناپذیر خواهد داشت.
5- اتراق در کنار دریاچه
از واجبات سفر به دریاچه الیمالات، درنگ و مدیتیشن در جوار آن و لم دادن بر سنگ‌های کنار دریاچه است. باید چشم سر را بست و با دل ساعتی غرق در آسمان آبی لابه لای شاخه و برگ های درختان شد. اینجا مکانی است که همه حواس سیراب خواهند شد.
بهترین فصل سفر
بهار: طبیعت زنده و جوان الیمالات در این فصل بسیار چشمگیر است.
تابستان: فصلی است که غالب گردشگران آن را برای رفتن به دریاچه الیمالات انتخاب می کنند، چون هوا نسبتا گرم است و دیرتر تاریک می شود.
پاییز: پاییز در اغلب مقاصد طبیعت گردی، بهترین فصل است. در پاییز هوا خنک شده و آرام آرام رو به سردی می رود و مناظر الیمالات رنگارنگ و متفاوت می شود. اگر دلتنگ نظاره طبیعت رنگارنگ و تلألؤ نور خورشید از لابه لای درختان هستید، حتما در فصل پاییز به الیمالات بروید. پاییز را به جرأت می‌توان زیباترین فصل سال برای تماشای دریاچه نامید.
زمستان: سرمای هوا و لغزنده بودن جاده باعث می شود که تنها برخی از طبیعت گردان حرفه ای به این منطقه سفر کنند.
اقامت
سفر به الیمالات در یک روز امکان پذیر است اما اگر قصد شب ماندن در طبیعت را داشته باشید، می توانید چادر مسافرتی را با خود برده و در جایی مناسب کنار دریاچه برپا کنید. خوشبختانه زمین برای کمپ زنی هموار می باشد. در غیر این صورت می توانید شب را در هتل الیمالات در نزدیکی این منطقه سپری و یا از سوئیت های اطراف استفاده کنید.




انتهای پیام/

برچسب ها: دریاچه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته