دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1394 - 09:15

افزایش ۱۱۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت از میدان‌های غرب کارون

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از افزایش ۱۱۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت از میدان‌های غرب کارون خبر داد.
کد خبر : 18222

عبدالرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به افزایش تعداد دکل‌های فعال در میدان‌های غرب کارون گفت: اکنون 30 دکل در میادین غرب کارون و 16 دکل در میدان آزادگان جنوبی فعال است.


وی همچنین از فعالیت جدی پیمانکار چینی در میدان آزادگان شمالی خبر داد و گفت: از ظرفیت 135 هزار بشکه‌ای مخازن این میدان، 85 هزار بشکه را تا 6 ماه آینده تحویل خواهیم داد.


مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه اکنون ۵۰ هزار بشکه نفت از میدان آزادگان جنوبی، ۵۰ هزار بشکه نفت از میدان یادآوران و ۵ هزار بشکه نفت از میدان یاران نفت تولید می‌شود، افزود: با تکمیل برخی فازهای در حال ساخت این میدان‌ها، ظرفیت تولید از میدان یادآوران به ۳۰ هزار بشکه، ظرفیت تولید از میدان آزادگان شمالی به ۸۵ هزار بشکه و ظرفیت تولید از میدان آزادگان جنوبی به ۳۰ هزار بشکه خواهد رسید.


وی با بیان اینکه شرکت به 25 هزار نیروی با کیفیت برای فعالیت در پروژه‌های نفتی نیاز دارد، افزود: متاسفانه به دلیل منع قانونی، امکان استخدام این افراد وجود ندارد و تنها راه تامین این تعداد نیرو، کمک گرفتن از پیمانکاران است. با این حال به دلیل مشکلات موجود، کارمندان کنونی کیفیت لازم را ندارند.


مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در پاسخ به این سوال که آیا در صورت لغو تحریم‌ها برای افزایش تولید آمادگی لازم را دارید، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل کمبود نیروی کار حرفه‌ای توان لازم برای اجرای پروژ‌های جدید پس از لغو تحریم‌ها را نداریم و در اجرای پروژه‌های فعلی نیز با همین چالش روبه‌رو هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته