دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1396 - 15:51

مقاله عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در مجله ISI نمایه شد

مقاله دکتر مجتبی نصیری عضو هیات علمی گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در مجله isi با ضریب تاثیر 727/3 با عنوان Peak Current Limitation for Grid Side Inverter by Limited Active Power in PMSG-Based Wind Turbines During Different Grid Faults چاپ و منتشر شد.
کد خبر : 182173

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مقاله ای شامل نتایج تحقیقات و نوآوریهای این عضو هیات علمی درباره نیروگاه بادی بوده و در جلد 8، شماره یک این مجله در سال 2017 به اسم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر چاپ شده است.


در سال های اخیر رشد سریع انرژی های نو بویژه نیروگاه‌های بادی محققان را بر آن داشته است تا با توجه به کسب مقدار قابل توجهی از تولید انرژی الکتریکی شبکه از سوی این نیروگاه‌ها، ملزومات و قوانین خاصی برای اتصال این نیروگاه ها به شبکه وضع کنند.


این قوانین، نیروگاه‌های بادی را ملزم به متصل ماندن به شبکه در شرایط خطای سمت شبکه می‌کند تا بتوانند تامین انرژی شبکه بعد از رفع خطا را بر عهده گرفته و از ناپایداری شبکه به دلیل کمبود توان الکتریکی جلوگیری کنند.


در میان انواع نیروگاه های بادی موجود، نیروگاه‌های بادی با ژنراتور سنکرون آهنربای دایم و بدون جعبه دنده گزینه مورد توجه بوده است. این نیروگاه ها با مبدلهای الکترونیک قدرت واسط بین ژنراتور و شبکه به سیستم قدرت متصل می‌شوند.


با کنترل این مبدل ها در شرایط خطا و بدون استفاده از ادوات دیگر و همچنین با هزینه کمتر می توان ملزومات شبکه را اجرا کرد. در این مقاله، با استفاده از روابط تحلیلی، روش جدیدی برای کنترل جریان مبدلها در هنگام خطا ارایه شده است.


در این روش اولا بیشینه جریان فازها در خطاهای متقارن و نامتقارن در محدوده مجاز باقی مانده و در ثانی توالی منفی جریان نیز به شبکه تزریق خواهد شد که در بهبود شکل موجها موثر خواهد بود.


از طرف دیگر جریان راکتیو نیز طبق این ملزومات، به شبکه تزریق می‌شود. با استفاده از این روش، ولتاژ لینک dc در محدوده مجاز باقی خواهد ماند زیرا توان تولیدی ژنراتور توسط مبدل سمت شبکه و ولتاژ لینک dc از سوی مبدل سمت ژنراتور کنترل می شود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته