دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1394 - 14:17

خواب کمتر یا بیشتر از حد، خطر سکته قلبی را بالا می‌برد

پژوهشگران آمریکایی اعلام کردند که بیش از حد یا کمتر از حد خوابیدن می‌تواند خطر ابتلا به سکته قلبی در افراد با فشار خون بالا را به بیش از دو برابر برساند.
کد خبر : 18216

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، بیش از حد خوابیدن یا کمتر از حد خوابیدن، ریسک بروز سکته قلبی را در مبتلایان به فشار خون بالا دو برابر می‌کند. این موضوع را پژوهشی که با همکاری انستیتو ملی بهداشت آمریکا در بیمارستان مونت سینای نیویورک انجام شده، به اثبات رسانده است.


به گزارش دیلی میل، در تحقیقی که دکتر اولوواسون آکینسی و همکارنش در بیمارستان مونت سینای نیویورک به انجام رسانده‌اند، داده‌های مربوط به 204 هزار فرد مبتلا به فشار خون بالا برگرفته از اطلاعات انستیتو ملی بهداشت آمریکا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و طی آن مشخص شد که علاوه بر بالا رفتن ریسک دچار شدن به سکته قلبی برای افراد دارای فشار خون بالا که کمتر یا بیشتر از حد نرمال می‌خوابند، افرادی که از مشکلات طولانی مدت در مورد خواب رنج می‌برند، وضع به مراتب خطرناکتری دارند.


بر اساس این تحقیق، کمترین میزان خطر سکته قلبی در میان دارندگان فشار خون بالا مربوط به افرادی است که هر شب 7 تا 8 ساعت می‌خوابند. خطر بروز سکته قلبی در این افراد 5 درصد است.


در همین حال، افرادی که بیش از 8 ساعت می‌خوابند، با 14 درصد خطر بروز سکته قلبی و افرادی که کمتر از پنج ساعت می‌خوابند با خطر 11 درصد سکته قلبی رو به رو هستند. گروه دیگری از افراد کم‌خواب که هر شب پنج تا شش ساعت می‌خوابند با 6 درصد خطر سکته قلبی مواجه می‌شوند.


یافته‌های این گروه پژوهشی روز جمعه 15 می (25 اردیبهشت) در نشست انجمن فشار خون آمریکا در نیویورک ارائه شده است.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته