دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1396 - 15:53

ادمه بحران در ونزوئلا/ گسترش خشونت میان پلیس و معترضان

هزاران نفر از مخالفان دولت ونزوئلا در مرکز کاراکاس با راهپیمایی در خیابان شعار «ما میلیون‌ها مخالف دیکتاتوری هستیم» و «دیگر دیکتاتوری نمی‌خواهیم» سر دادند.
کد خبر : 181247

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از فرانس 24، ماریا آنجل زن شاغل 24 ساله‌ای که لباس آبی و زرد به رنگ پرچم ونزوئلا به تن کرده بود و در میان مخالفان بود، گفت: «این پنجاهمین روز اعتراض است و من به همراه دو فرزندم اینجا هستم. ما نمی‌توانیم هیچ غذا و شیری تهیه کنیم.»


مخالفان مادورو تأکید دارند که راهپیمایی بزرگ اصلی کاراکاس در تاریخ 19 آوریل (30 فروردین) برگزار شد. بزرگ‌ترین تظاهرات در طول هفت هفته گذشته 47 کشته، صدها زخمی، 2200 بازداشتی و حدود 161 زندانی با حکم دادگاه داشته است.


با وجود این، مادورو طرفداران خود را نیز دارد. در سوی دیگر شهر حامیان دولت در حال رقص و پایکوبی هستند تا نشان دهند که از برنامه‌های دولت می‌کنند.


در حالی که اعتراض‌ها به خشونت گرایش پیدا کرده‌ است گزارش‌ها از زخمی شدن عده‌ای به ضرب گلوله خبر داده‌اند. دادستان فدرال گفت آنها در حال بررسی نقش ارتش و پلیس در این حوادث هستند.


تعدادی از کسانی که به آنها شلیک شده است در خیابان تاچیرا مورد حمله قرار گرفته‌اند که در نزدیکی کلمبیا است و مادورو در هفته جاری 2600 سرباز را بعد از شورش و غارت در آنجا مستقر کرده است.


هنری کاپریل، رهبر مخالفان گفت که یکی از وکلا گزارشی از بحران را به زید رعد الحسین دبیر کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد ارسال کرده است. این اقدام بعد از آن صورت گرفت که ونزوئلا پاسپورت کاپریل برای پرواز به نیویورک لغو کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته