دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون صداوسیما: رسانه ملی فراجناحی است/ با آغاز کار دولت دوازدهم وظیفه نقد آن را به عهده داریم

در نشست دست اندرکاران تولید و فنی برنامه‌های تلویزیونی دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم اصل بی طرفی رسانه ملی در جریان انتخابات تاکید شد.
کد خبر : 179833

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی سیما؛ در این جلسه دکتر میرباقری معاون سیما با تقدیر از ماه‌ها تلاش همکارانش در حوزه تولید برنامه‌های ویژه انتخابات و تبلیغات نامزدها تاکید کرد: نبض انتخابات از رسانه ملی زده شد. این یک اتفاق نیست و تنها با مدیریت شما همکاران خدوم و تلاشگر رسانه میسر است.


وی انتخابات را از اصلی‌ترین سرفصل‌های جمهوری اسلامی دانست و گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی امری واقعی است و تجربه کشورمان در برگزاری ده‌ها انتخابات پرشور در شرایط و موقعیت‌های گوناگون این ادعا را ثابت کرده است.


وی افزود: اصولا انتخابات‌های ریاست جمهوری از نظر افکار عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نوع تبلیغات نامزدها یا شرکت چند ده هزار نفره مردم در میتینگ‌های انتخاباتی نشان دهنده این ادعاست. در انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری نمی‌توان چنین فضایی داشت چرا که تعداد نامزدها زیاد و انتخابات منطقه‌ای است در حالی که انتخابات ریاست جمهوری حول محور چند نامزد برگزار می‌شود و افکار عمومی می‌تواند حول یک فرد تجمیع شده و تمامی احساسات، عواطف، افکار و هیجانات جامعه را درگیر نماید.


دکتر میرباقری اضافه کرد: در چنین شرایطی اگر برنامه‌ریزی‌ها هوشمند و هدفمند باشد کشور به سمت عزت و اعتلا پیش می‌رود و اگر غیر مسئولانه عمل شود چهره مردم و کشور در سراسر دنیا مخدوش خواهد شد.


وی با اشاره به تعدد برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی و در شرایط بحرانی همچون جنگ تحمیلی گفت: مردم ما در دوره‌های مختلف با بالاترین میانگین مشارکت، پای صندوق‌های رای رفتند و همکارانمان طی سال‌ها توانستند این همبستگی و وحدت کلمه را به تصویر کشند.


معاون سیما با تاکید بر نقش رسانه ملی براساس نظرسنجی‌ها اضافه کرد: نظرسنجی ها از اقبال عمومی نسبت به صداو سیما حکایت دارد و همچنان کارشناسان اعتقاد دارند که 80 درصد مردم اخبار و موضوعات مرتبط با انتخابات را از رسانه دنبال می‌کنند و شبکه‌های مجازی با فاصله‌ای زیاد فعال هستند.


وی در ادامه فضای تبلیغاتی در رسانه ملی را فرصتی مناسب برای نامزدها دانست و اضافه کرد: در کشورهای غربی پول حرف اول را در تبلیغات می‌زنند. ولی صداوسیمای جمهوری اسلامی فضایی را برای نامزدها به وجود آورد که نامزدها بدون هرگونه هزینه خاصی بیشترین کار تبلیغات را انجام دهند.


وی با تاکید بر فراجناحی بودن رسانه اضافه کرد: صدا و سیما در طول تولید برنامه‌های ویژه انتخابات و تبلیغات نامزدها برای انتخاب ریاست قوه مجریه، تلاش‌های زیادی انجام داد، ولی همواره باید به خاطر داشته باشیم که رسانه ملی فراجناحی است و با آغاز به کار دولت دوازدهم وظیفه نقد آن را به عهده خواهد داشت.


وی در خاتمه با قدردانی از تلاش همکارانش گفت: شما رسانه ملی هستید، شما هستید که در طول برگزاری انتخابات تصویر شور و نشاط ملت ایران را به اقصی نقاط جهان مخابره می کنید و امنیت بی نظیر مردم ایران را در منطقه ای آشوب زده به رخ جهانیان می کشانید.


گفتنی است در این جلسه با قدردانی از نقش عوامل تولید و فنی در جریان برنامه های تبلیغاتی نامزدها و مناظره ها، نکات مربوط به برنامه های روز انتخابات مطرح و آخرین هماهنگی ها انجام شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب