دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سیدعلی هاشمی: با ورود تکنولوژی در«پاره‌های ساده»، ارتباط آدم‌ها در فضای مینی‌مال را تشریح کرده‌ام

سیدعلی هاشمی که نمایش «پاره‌های ساده» را از 20 اردیبهشت ماه در تئاتر باران روی صحنه برده است، گفت: «این اثر، متنی پست مدرن در بستر رئال است که به ارتباط میان آدم‌ها، شخصیت‌ها، برخوردها و نگرش‌های انسان‌ها نسبت به هم اشاره دارد.»
کد خبر : 179785

سید علی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «نمایش«پاره های ساده» را 7 سال پیش اجرا کرده بودم اما با توجه به علاقه شخصی که به متن داشتم تصمیم گرفتم مجددا آن را روی صحنه ببرم.»


وی در ادامه اظهار کرد: ««پاره های ساده» نیز همچون دیگر آثارم با دکور مینی‌مال و با بیگانه سازی اجرا می‌شود. مخاطبان آثار نمایشی من ضمن این‌که با متن و کاراکترهای اثر هم‌ذات‌پنداری می‌کنند اما مدام به آنها این نکته گوشزد می‌شود که آنچه می‌بینند یک تئاتر است.»


هاشمی در بخش دیگری از سخنانش به این نکته اشاره کرد که بازی‌ها و آکسسوار این اثر کاملا رئال است.


وی درباره اجرای نمایشش در تئاتر باران نیز تشریح کرد: «این اثر را پیش از این با بازیگران دیگری در خانه نمایش اجرا کردم و بعد تصمیم گرفتم در اجرای بعد سالن کوچک باران را که مناسب برای این نمایش بود را انتخاب کنم.»



وی در خصوص تفاوت‌های اجرای «پاره‌های ساده» در تئاتر باران با آنچه پیش از این در خانه نمایش روی صحنه رفته است، نیز عنوان کرد: «در اجرای پیشین متن مدرنیته نشده بود و این حجم از تکنولوژی را نداشت اما در اجرای تازه‌ای که از آن می بینیم با مباحثی چون اینستاگرام، موبایل و... روبه رو می‌شویم.»


کارگردان «پاره‌های ساده» درباره همکاری‌ سیما تیرانداز در این نمایش نیز گفت: «از 15 سال پیش تیرانداز را می‌شناسم و در نمایش «موش توی پیت حلبی» نیز با وی همکاری داشتم که تجربه خوبی برایم بود. بر اساس همین تجربه‌ها در زمان انتخاب بازیگر برای این اثر، سیما تیرانداز اولین گزینه بود.»



هاشمی با اشاره به اینکه «پاره‌های ساده» خاطرات روزانه دختری به نام مهرناز در ۱۳ روز نوروز است در خصوص دیگر نقش‌آفرینان «پاره‌های ساده» گفت: ‌«بازیگرانی چون رضا سخایی و شکوفه هاشمیان از افرادی هستند که در گروهم بوده‌اند و بارها با هم کار کرده‌ایم. کاوه خداشناش از دوستان دانشگاهی‌ام است و با توجه به آنشایی که با هم داریم فکر کردم حضورش در نمایش انتخاب بجا و خوبی است. این اثر نمایشی طی یک ماه تمرین شد.»


وی درباره پروژه بعدی خود نیز گفت: «دیگر قصد اجرای این نمایش را ندارم بلکه تمایل دارم تا «موش توی پیت حلبی» را روی صحنه ببرم. همچنین اجرای یک نمایش از افروز فروزند را به تئاترشهر پیشنهاد داده‌ام که منتظر نظر نهایی تئاترشهر هستم.»


نمایش «پاره‌های ساده» نوشته مهدی میر محمدی با کارگردانی سیدعلی هاشمی تا 2 تیرماه هر شب ساعت 21 در تئاتر باران روی صحنه است.


انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر باران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته