دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1396 - 14:44

اتصال هوایی الجزایر و سوریه

یک منبع الجزایری از تصمیم این کشور برای ازسرگیری پروازها به فرودگاه دمشق خبر داد.
کد خبر : 179137

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، روزنامه الشروق چاپ الجزایر به‌نقل از صالح بوشه، سفیر الجزایر در سوریه نوشت: «شهروندان سوری زیادی در الجزایر هستند و این کشور تصمیمات خود را با استناد به شناخت اوضاع و نه تصویر گمراه‌کننده‌ای که برخی ترویج می‌کنند، اتخاذ می‌کند.»


نشستی میان علی حمود، وزیر حمل و نقل سوریه و سفیر الجزایر در دمشق برای بررسی ازسرگیری پروازهای خطوط هوایی دو کشور، برگزار شد. ازسرگیری پروازها تنها به انتقال مسافران محدود نخواهد شد بلکه شامل ارسال بسیاری از مواد و کمک‌های لازم برای سوریه نیز خواهد بود.


اگر الجزایر پروازهای خود به سوریه را ازسربگیرد نخستین کشور عربی و از معدود کشورهایی خواهد بود که در سایه جنگ کنونی در سوریه و خطرات پرواز در فضایی که جنگنده‌های روسیه، سوریه، ترکیه و آمریکا و ائتلاف ضد داعش حضور دارند، دست به چنین اقدامی می‌زند.


الجزایر وارد درگیری‌های دیپلماتیکی با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بر سر پرونده سوریه شده و روابطش با عربستان به همین دلیل تیره شده است. الجزایر مخالفان سوریه را تروریست می‌داند و از دمشق در محافل بین‌المللی حمایت می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته