دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1394 - 17:04
رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی:

وضعیت کنونی اخلاق علمی و مهندسی کشور شایسته تمدن بزرگ ایران نیست

جلسه سخنرانی با موضوع «اخلاق پژوهشی ، اخلاق مهندسی» با تلاش انجمن علمی دانشجویان رشته برق و الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی این واحد دانشگاهی برگزار گردید.
کد خبر : 17913

به گزارش خبرنگار آنا، رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان سخنران این مراسم گفت: ارتقای همه جانبه کیفیت زندگی انسان ها تنها با توسعه علمی مستمر و پایدار در سایه ارزش های متعالی و گسترش مکارم اخلاق در تمام جنبه های زندگی میسر است و تأکید پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه بزرگوار (ع) بر رعایت موازین اخلاقی در تمام رفتارهای، اجتماعی و حرفه ای بیانگر این موضوع است.


دکتر علی خاکی صدیق افزود: اگرچه موضوع اخلاق در تمدن اسلامی و ایرانی همواره مورد توجه بوده است اما به اخلاق پژوهشی و مهندسی در دوران نوین توجه درخور نشده است و بدون شک وضعیت کنونی اخلاق علمی و مهندسی در کشور شایسته تمدن بزرگ ایران و نام پرآوازه دانشمندان اخلاق مدار این مرز و بوم نیست.


رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر تصریح کرد: موضوع اخلاق پژوهشی و اخلاق مهندسی در چهار دهه گذشته مورد توجه بسیاری از اندیشمندان، پژوهشگران و مهندسان حرفه ای قرار گرفته است، زیرا آسیب های ناشی از بی توجهی یا کم توجهی به این امر خسارات بسیار و گاه جبران ناپذیری بر پیکره دانش و روند توسعه علمی از یک سو و زندگی مردم و محیط زیست از سوی دیگر وارد کرده است.


خاکی صدیق با اشاره به اینکه توسعه واقعی علمی کشور تنها با اتکا بر نیروهای اخلاق محور علمی میسر است، توجه به اخلاق پژوهشی و اخلاق مهندسی را به معنای کاوش در مبانی و کاربرد اصول اخلاقی در پژوهش و مهندسی، آموزش درست و به هنگام آن، ارائه دستورالعمل های اخلاقی و برخورد جدی و متناسب با رفتار های نادرست برشمرد.


در آغاز این جلسه دکتر بهروز دوستی معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان طی سخنانی با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی اظهار امیدواری کرد تا زمینه همکاری بیش از پیش دانشگاه آزاد اسلامی با بدنه وزارت علوم و دانشگاه های دولتی فراهم شود تا با استفاده از ظرفیت های متقابل و برگزاری دوره های آموزشی مشترک در انجام امور تحقیقاتی گام های بزرگ تری برداشته شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: سخنرانی علمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته