دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1396 - 08:48
عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا

شانس بالای نمایندگان ایران در مرحله حذفی/ استقلال و پرسپولیس باید در آزادی کار را تمام کنند

مجید صالح گفت: بازی برگشت در خانه حریف نکته منفی برای تیم‌های ایرانی دارد و اگر بازی به وقت اضافه کشیده شود استقلال و پرسپولیس باید در جو بدی که تیم‌های عربی در ورزشگاه‌های خودشان ایجاد می‌کنند به میدان بروند.
کد خبر : 178939

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، با پایان یافتن دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا، نمایندگان ایران بهترین نتیجه ممکن را کسب کردند و با صعود 3 تیم استقلال تهران، استقلال خوزستان و پرسپولیس رکوردار صعود تیم‌های یک کشور به دور بعد لیگ قهرمانان در منطقه غرب آسیا شدند.


مجید صالح در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد عملکرد نمایندگان ایران در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا گفت: «تیم‌های ایران نتایج خوبی در دور گروهی گرفتند و صعود سه نماینده ایران به دور بعد نشان از موفقیت فوتبال ایران در این مسابقات است. ذوب‌آهن تنها تیمی بود که در لیگ قهرمانان نتوانست به مرحله بعد صعود کند و دلایل زیادی می‌تواند باعث حذف این تیم از دور گروهی باشد. دلیل اول گروه سختی بود که نصیب ذوب‌آهن شد. ذوبی‌ها به عنوان قهرمان جام حذفی در این رقابت‌ها شرکت کردند و تیمی که به عنوان قهرمان جام حذفی وارد لیگ قهرمانان می‌شود در گروه سختی قرار می‌گیرد.»


وی ادامه داد: «دلیل دومی که می‌توان برای حذف ذوب‌آهن متصور بود مسابقات لیگ بود که ذوبی‌ها در روزهای آخر انرژی زیادی برای کسب مقام چهارم گذاشتند. رقابت تنگاتنگ آنها با سپاهان در روزهای آخر که موفق هم شدند مقام چهارم را کسب کنند باعث شد لیگ قهرمانان آسیا را از دست دهند. البته ذوبی‌ها با کسب مقام چهارم در لیگ هم نتوانستند به لیگ قهرمانان صعود کنند.»


صالح افزود: «پرسپولیس هم گروه سختی داشت اما موفق شد نمایش خوبش در لیگ را در روزهای آخر در لیگ قهرمانان آسیا هم تکرار کند و به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کند. شاگردان علیرضا منصوریان در ادامه درخشش خودشان در لیگ در مسابقات آسیایی هم نمایش خوبی داشتند و سربلند دور گروهی را تمام کردند. استقلال خوزستان در این فصل گرچه نتوانست در مسابقات لیگ نمایش سال گذشته را تکرار کند اما در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی کسب کرد و نشان داد که از شخصیت تیمی خوبی برخوردار است.»


کارشناس فوتبال در رابطه با مصاف نمایندگان ایران با حریفان خودشان در دور بعد لیگ قهرمانان افزود: «سه نماینده ایران در دور بعد کار سختی پیش رو دارند و باید مقابل سه تیم قدرتمند کشورهای خلیچ فارس بازی کنند. البته کار برای استقلال خوزستان سخت‌تر است بخاطر اینکه مقابل الهلالی قرار می‌گیرد که یکی از بهترین تیم‌های آسیا است و مساله اصلی این است که نمی‌تواند در اهواز میزبان این تیم باشد و باید هر دو بازی رفت و برگشت را در کشور ثالث به میدان برود.»


وی ادامه داد: «پرسپولیس و استقلال باید در بازی رفت که در آزادی میزبان حریفان خودشان هستند از امتیاز میزبانی استفاده کرده و کار را تمام کنند. بازی برگشت در خانه حریف نکته منفی برای تیم‌های ایرانی دارد و اگر بازی به وقت اضافه کشیده شود استقلال و پرسپولیس باید در جو بدی که تیم‌های عربی در ورزشگاه‌های خودشان ایجاد می‌کنند به میدان بروند. به عنوان مثال بازی استقلال و السد در مرحله پلی‌اف لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی اگر حمایت هواداران استقلال نبود شاید این تیم نمی‌توانست یاران ژاوی را شکست دهد.»


صالح در مورد شانس صعود نمایندگان ایران به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان گفت: «در مورد صعود نمایندگان ایران باید به این نکته توجه کرد که تیم‌های ایران در بازی رفت چه نتیجه‌ای را مقابل حریف خودشان به دست می‌آورند. نتیجه بازی رفت خیلی برای سه نماینده ایران مهم است و همینطور که در لیگ قهرمانان اروپا شاهد بودیم تیم‌هایی مثل یوونتوس و رئال مادرید در مقابل حریفان خودشان در بازی رفت کار را تمام کردند. اگر تیم‌های استقلال و پرسپولیس بتوانند در بازی رفت در آزادی نتیجه خوبی کسب کنند امید زیادی برای صعود به دور بعد دارند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته