بررسی آلودگیهای رودخانه دماوند از سوی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر شهرزاد خرمنژادیان درباره این تحقیقات گفت: «از این پژوهش که در سال 1395 انجام شده است، تا کنون دو مقاله ISI و Scopous به چاپ رسیده است. این دو مقاله به بررسی وضعیت میکروبی و کمی و کیفی رودخانه دماوند از منطقه روح افزا تا ورودی سد ماملو پرداخته است.»
وی ادامه داد: «تعداد نه (9) ایستگاه نمونهبرداری در رودخانه در نظر گرفته شده بود و نمونهبرداری به صورت ماهانه انجام شد؛ نتایج نمونهبرداری و آزمایشهای مربوطه نشان میدهد که آلودگی آب در بالادست رودخانه ( از روح افزا تا محدوده مرا) بسیار کمتر از مناطق پایین دستی است.»
عضو هیات علمی واحد دماوند گفت: «بر اساس آزمایشهای انجام شده میزان نیترات در حد استاندارد است اما میزان کلیفرمها در برخی ایستگاههابالاتر از استاندارد است که میتواند ناشی از تخلیه فاضلاب خانگی، روان آبهای کشاورزی و حتی دامپروری بهطور مقطعی باشد.»
این استاد واحد دماوند اضافه کرد: «در مورد فلزات سنگین و آلودگیهای شیمیایی در محدوده دماوند، آلودگی خاصی مشاهده نشده است اما در مناطقی مانند محدوده خرمدشت و نواحی صنعتی قبل از سد ماملو فلزات سنگین دیده می شوند که به علت وجود نواحی صنعتی در اطراف است.»
وی افزود: «بین سطوح پارامترهای فیزیکوشیمیایی و همچنین فلزات سنگین در ماههای مختلف تفاوت چندانی رویت نشده است اما میزان کلیفرم در فصول مختلف متفاوت است.»
برگزاری سمینار روشهای افزایش خرید آنلاین با بهینهسازی فرآیند خرید سایتهای تجارت الکترونیکی
سمینار روشهای افزایش خرید آنلاین با بهینه سازی فرآیند خرید سایتهای تجارت الکترونیکی با سخنرانی الهام رمضانی و به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد دماوند برگزار شد.
بررسی بازاریابی مدرن، بررسی فرایند خرید مشتری، عوامل مهم در بهینهسازی فرایند خرید، روشهای پرداخت و اولویت آن در سایت، بررسی CTAهای سایت و افزایش نرخ کلیک وراهکارهای تبدیل ترافیک سایت به خرید از جمله مواردی بود که در این سمینار مطرح و بررسی شد.
در ادامه این سمینار که با استقبال پر شور دانشجویان همراه بود موضوعاتی از قبیل معرفی روش های حرفه ای تست پارامترهای کلیدی سایت و مورد کاوی یک سایت برای انجام تست های بازار یابی نیز عنوان شد.
رمضانی در پایان بخش مهمی از بازار یابی اینترنتی مدرن را بهینه کردن فرایند خرید برای خریدار دانست و اظهار کرد: به عنوان مثال میتوان ترس خرید آنلاین را برای کاربر کمتر کرد و با ایجاد تغییراتی در صفحه محصول و فرایند خرید، فروش را افزایش داد.
انتهای پیام/