دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1396 - 14:55

برگزاری همایش بررسی مسائل جاری آموزش و ادبیات انگلیسی در واحد مریوان

همایش بررسی مسائل جاری آموزش و ادبیات انگلیسی به همت انجمن علمی دانشجویان زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان برگزار شد.
کد خبر : 178322

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد مریوان در این همایش با قدردانی از تلاش انجمن علمی پژوهشی دانشجویان خواستار برگزاری هرچه بیشتر فعالیت‌های علمی در دانشگاه در راستای ایفای نقش فعال به عنوان نهاد تاثیرگذار اجتماعی شد.


دکتر عثمان باقدم درباره اهمیت توجه به موضوع زبان انگلیسی و تسلط به زبانی غیر از زبان مادری در دنیای امروز گفت: «ارتباط بین ملت‌ها، فرصت‌های جدید شغلی، پژوهش‌های علمی و تحصیلی و ارتباطات جهانی با استفاده از زبان رایج و بین‌المللی از دیگر دلایل ضرورت توجه بیشتر به بهره‌مندی از یافته‌های علمی و پژوهشی نوین در رشته زبان انگلیسی دانست.»


وی افزود: «با توجه به موفقیت دانشجویان در تجربه برگزاری اولین دوره همایش زبان انگلیسی، سعی خواهیم کرد همایش‌های علمی بیشتر در این رشته و سایر رشته‌ها برگزار کنیم.»


زارعی معاون اداره آموزش و پرورش مریوان نیز با تشکر از برگزاری برنامه‌های علمی- تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان، برگزاری اینگونه نشست‌های علمی را در راستای پیشرفت و ترقی جامعه مهم و حیاتی قلمداد کرد.


دکتر امید ورزنده رئیس مرکز تحقیقات کردستان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیات علمی گروه آموزشی زبان‌های خارجی واحد سنندج هم به عنوان سخنران ویژه همایش، درباره تعریف ساختارهای زبانی، دسته‌بندی متون و ارائه راهکارهای موجود برای ترجمه متون سخنرانی کرد.


دکتر اسدی و دکتر سعیدیان دیگر سخنرانان همایش نیز به ترتیب درباره آموزش زبان انگلیسی در دو محور روش‌های تدریس زبان انگلیسی (CLT) و تحلیل روش‌های نوین آزمون‌سازی رایانه‌ای و تأثیر آن در بهبود وضعیت آموزش زبان مطالبی ارائه کردند.


در خلال برگزاری این همایش ۶ مقاله پذیرفته شده ارائه شد و با نظر هیئت داوران آقای ناصر دولتیاری با ارائه مقاله در بخش ادبیات عنوان مقاله برتر همایش را کسب کردند و آقای جمال مرادیان از اساتید سابق دانشگاه آزاد اسلامی عنوان دومین مقاله برتر این همایش را بدست آوردند.


سومین مقاله برتر این همایش به صورت مشترک به دانشجویان گروه زبان انگلیسی واحد مریوان، الهام نقشبندی حسامی و اسراء خاوری تعلق گرفت.



در بخش کارگاه‌های تخصصی این همایش که در نوبت بعد از ظهر برگزار شد، کارگاه نقد ادبی با مدیریت و تدریس دکتر امید ورزنده و کارگاه Dynamic Assessment با اجرا و تولیت آقای دکتر سعیدیان از دانشگاه علامه طباطبایی تهران و پژوهشگر برتر بنیاد نخبگان ملی ایران در سال ۹۶ برگزار شد که با استقبال علاقه‌مندان به زبان انگلیسی همراه بود.


دبیر انجمن علمی دانشجویان زبان انگلیسی واحد مریوان که مسئولیت برگزاری تجربه اولین همایش بررسی مسائل جاری آموزش و ادبیات انگلیسی به عهده داشت، گفت: «در این همایش برنامه‌ریزی و اجرای مراحل کار به عهده دانشجویان بوده است.»


علیرضا کریمی با قدردانی ازمسئولان دانشگاه در اعتمادی که به دانشجویان داشتند، نتیجه حمایت و تشویق دانشجویان به انجام فعالیت‌های علمی - آموزشی را ارتقای سطح کمی و کیفی تحصیلی دانشجویان و بهبود و پیشرفت علمی جامعه دانست و افزود: «این انجمن در طول کمتر از یک‌سال فعالیت خود با برگزاری مسابقه چالش زبان انگلیسی، مسابقه علمی کتابخوانی، کارگاه‌های تخصصی افزایش مهارت گفتاری، جلسات پرسش و پاسخ دانشجویان و مسئولان دانشگاه، کسب مجوز اولین نشریه زبان انگلیسی - فارسی واحد مریوان برنامه‌های تفریحی ویژه دانشجویان سعی در ایجاد فضای بانشاط در محیط دانشگاه کرد و فضای رقابت علمی را در میان استادان و دانشجویان به وجود آورد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: همایش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته