دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

کارآموزی و کارورزی در رشته‌ها باید به حالت اجبار درآید/ دانشگاه‌های کارآفرین نیازمند صنایع هستند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مهم‌ترین هدف ما ایجاد دانشگاه‌های کارآفرینی هستند که بتوانند صنایع را از لحاظ علم و دانش فنی به روز کنند.
کد خبر : 178265

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم امضای قرارداد و تفاهمنامه برای طراحی پلتفرم محصولات جدید ایران‌خودرو گفت: امروز تفاهمنامه بزرگ چندجانبه‌ای بین ایران‌خودرو، شرکت‌های خارجی و دانشگاه‌های داخلی در قالب یک پلتفرم به امضا می‌رسد.


وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که در این دولت انجام شد، ارتباط بین دانشگاه و صنعت بیش از گذشته به صورت عملیاتی درآمد و مهم‌ترین هدف ما ایجاد دانشگاه‌هایی است که کارآفرین نمونه تحویل جامعه دهد.


وی افزود: باید در دانشگاه‌ها محتوای آموزشی در رشته‌های فنی و مهندسی به صورت واحدهای عملی کار شود و دانشجویان باید در محیط‌هایی که به صورت عملیاتی بتوانند در رشته‌های خود فعالیت کنند، برای دانشگاه مهیا شود که در همین صورت بازنگری در رشته‌های تحصیلی که به صنایع مربوط است، آغاز شده و حسب بر آن واحدهای عملی در این رشته‌ها چند برابر شده است.


وی اضافه کرد: کارآموزی و کارورزی در رشته‌های فنی، خدماتی، عملیاتی و حتی اجتماعی باید به حالت اجبار دربیاید تا یک فارغ‌التحصیل در زمان تحصیل خود محیط‌های کاری را با توجه به رشته خود تجربه کرده باشد.


وی تاکید کرد: بیش از 2 هزار میلیارد تومان طرح‌های فناوری و پروژه‌های مختلف توسط دانشگاه‌ها با وزارتخانه‌های مختلف منعقد و به بهره‌برداری رسیده است و باید در همین راستا دانشگاه‌های کشور با صنایع مختلف فعالیت‌های خود را آغاز و این ارتباط را بیش از پیش گسترش دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته