دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1396 - 22:02
والیبال قهرمانی امیدهای آسیا؛

امیدهای ایران با صعود به فینال جهانی شدند/ شاگردان سیچلو در یک قدمی طلای آسیا

تیم امید ایران در دیداری تماشایی موفق به برتری 3 بر صفر مقابل تایلند شد و به فینال رقابت‌های آسیایی و مسابقات جهانی راه یافت.
کد خبر : 178106

به گزارش گروه ورزشی آنا از سایت فدراسیون والیبال، سالن رضازاده شهر اردبیل عصر امروز (دوشنبه) شاهد حساس‌ترین دیدار مرحله نهایی بود.


ایران و تایلند در حالی به مصاف هم رفتند که همانند روزهای گذشته هزاران نفر از مردم شهر اردبیل برای تشویق امیدهای والیبال کشور به سالن آمده بودند.


اسماعیل مسافر، رحمان تقی‌زاده، سهند الله وردیان، امین اسماعیل نژاد، سعید جواهری توانا، جواد کریمی و محمد جواد دلیری بازیکنان شروع کننده این دیدار مهم بودند.


شاگردان سیچلو که می‌دانستند برای گرفتن بلیت قاهره نیاز به برد این دیدار دارند با قدرت بازی را آغاز کردند ولی تایلند حریف ضعیفی نبود و امتیازها در ست نخست نزدیک دنبال می‌شد. اما پاس‌های خوب کریمی به همراه اسپک های الله وردیان و حملات اسماعیل نژاد اختلاف امتیاز را در این ست زیاد کرد و امیدهای ایران به برتری 25 بر 22 دست یافتند.


ست دوم هم با برتری شاگردان سیچلو آغاز شد. اما سرویس های هدفمند تایلندی ها همراه با حملاتشان کار را برای تیم ایران سخت کرده بود. ولی ملی پوشان امید کشورمان با دفاع ها و دریافت‌های خوب خود در این ست بازهم برتری خود را با امتیاز 25 بر 19 رقم زدند.


دفاع های خوب بازیکنان ایرانی در ست سوم عرصه را بر تایلندی‌ها تنگ کرد و این ست هم ایران در امتیازات از حریف پیشی گرفت. سرویس های امتیازآور ملی پوشان در این ست حاکی از اجرای تمام و کمال سرمربی داشت و در نهایت ایران این ست هم با امتیاز 25 بر 20 دست یافت و با نتیجه 3 بر صفر پیروز میدان شد.


امیدهای ایران که با شکست تایلند در 3 ست متوالی با اقتدار به فینال راه پیدا کردند ساعت 17 و 30 دقیقه فردا ( سه شنبه) در فینال رقابت‌ها با ژاپن دیدار خواهند کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته