دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1394 - 10:59

کارگاه اصول بیهوشی در مرکز مهارت‌های بالینی اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی واحد تهران برگزار شد

عضو هیئت علمی و معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی واحد پزشکی تهران از برگزاری نخستین کارگاه اصول بیهوشی در مرکز مهارت‌های بالینی اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران خبر داد.
کد خبر : 17806

دکتر گلنوش میرسعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره مهم‌ترین اهداف و علت برگزاری این دوره آموزشی که برای نخستین بار در این واحد دانشگاهی تشکیل می‌شود، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های آموزش پزشکی ضرورت یادگیری و کسب مهارت های عملی و ارتباطی در کنار سایر مباحث نظری و تئوریک است.


وی افزود: در دهه اخیر با علمی شدن فرآیند آموزش، رشد تکنولوژی آموزشی و افزایش اهمیت ارزش‌های مطرح در اخلاق پزشکی، از جمله احترام به بیمار و صدمه هرچه کمتر به وی در حین آموزش، ایجاب می‌کند دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پزشکی و از جمله دانشجویان رشته‌های هوشبری و اتاق عمل زیر نظر مستقیم اساتید خود در مراکز مهارت های بالینی، بیمارستان‌ها و بر بالین بیمار به مشاهده و تمرین مهارت های عملی، تجربه مهارت های ارتباطی با همکاران، بیماران و کسب نگرش‌های لازم بپردازند.


مدیر گروه اتاق عمل واحد پزشکی تهران درباره ضرورت برگزاری کارگاه آموزشی اصول بیهوشی تصریح کرد: معمولاٌ دانشجویان در برخوردهای اولیه خود با بیماران اضطراب دارند که این اضطراب اغلب مربوط به انجام مهارت های عملی است. اگر دانشجو تمرین کافی نداشته باشد، ترس از شکست و اشتباه کردن مانع عملکرد درست وی می‌شود. بنابراین ایجاد مراکزی که آموزش مهارت های بالینی عمومی را چه به صورت مهارت های رفتاری و یا مهارت های ابزاری در دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها عهده دار باشند، در پاسخ به این نیاز دانشجویان و افزایش بهره وری آموزشی آنان است.


نخستین کارگاه اصول بیهوشی در مرکز مهارت‌های بالینی اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران با حضور تعدادی از دانشجویان رشته هوشبری این واحد دانشگاهی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته