دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1394 - 08:29
رئیس انجمن روابط عمومی‌ ایران در دوره آموزشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های شهر تهران

کاظمی دینان: روابط عمومی باید با هنرمندی و خلاقیت موجب ترویج فرهنگ در جامعه شود

رئیس انجمن روابط عمومی‌ ایران با تاکید بر اینکه روابط عمومی ترکیبی از هنر، علم و فن است، خاطرنشان کرد: روابط عمومی باید هنرمند و خلاق بوده و بتواند موجب ترویج فرهنگ در جامعه شود.
کد خبر : 17799

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکترسیدغلامرضا کاظمی دینان در مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های کلان‌شهر تهران که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در محل مجتمع آموزشی پیامبر اعظم(ص) برگزار شد با تاکید بر اینکه روابط عمومی آیینه تمام نمای یک سازمان است، خاطرنشان کرد: ما روابط عمومی‌ها ماکت یک سازمان و پل ارتباطی مردم و سازمان هستیم و باید به خود ببالیم که تلطیف کننده رابطه ها هستیم.


کاظمی دینان نقش روابط عمومی هر سازمان را در موقعیت‌های مختلف بیان کرد و گفت: آینده نگری، بحران ستیزی، اعتمادسازی، شفاف سازی، تواضع، وفاداری به سازمان، حمایت گری، خستگی ناپذیری، عدالت محوری، استقلال و مهمتر از همه، عشق به هنر روابط عمومی از ویژگی های یک روابط عمومی است.


رئیس مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی هم در این برنامه در جمع مدیران و پیش‌کسوتان روابط عمومی کلان شهر تهران گفت: روابط عمومی هر سازمان قلب و چشم و زبان آن سازمان است .


دکتر عبدالله برادران با تاکید بر استمرار برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد سریع اطلاع رسانی و تغییر و تحول علم رسانه و روابط عمومی در دنیا، همواره در کنار پژوهش و تحقیق بحث آموزش و افزایش سطح آگاهی نیز ضرورت دارد.


برادران یادآور شد: تحقیق و آموزش دو بال یک پرواز هستند و آموزش در همه زندگی بشر ضروریست.


روابط عمومی ها باید دارای الگو، نظام فکری و سیاست کلان باشند


مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران مرکزی نیز خاطرنشان کرد: روابط عمومی نوین، با هنر و دانش خود می‌تواند نیازهای ارتباطی و اطلاعاتی تمامی ذی‌نفعان را برآورده کند و باکمک به مدیران سازمان متبوع برای تصمیم‌سازی در قالب‌های مختلف، اثربخش باشد.








عابدی: روابط عمومی نوین، با هنر و دانش خودمی تواند نیازهای ارتباطی و اطلاعاتی تمامی ذی‌نفعان را برآورده کند و باکمک به مدیران سازمان متبوع برای تصمیم‌سازی در قالب‌های مختلف، اثربخش باشد

عامر عابدی در حاشیه برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های شهرتهران اظهار کرد: حرفه روابط‌ عمومی، از قالب سنتی و صرفا تشریفاتی بیرون آمده است و مسئولان این حوزه با چشمی بینا، گوشی شنوا و زبانی گویا در پیشبرد اهداف سازمان متبوع خود در قالب‌های مختلف، اثربخش هستند.


مسئول کمیته آموزش شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرتهران ادامه داد: توانمندسازی مدیران و فعالان عرصه روابط‌عمومی، شرط لازم برای ایفای نقش‌های ارتباطی و اطلاعاتی است. لیکن اولین گام، آشنایی با مبانی دانشی و کاربردی نوین این حرفه است.


وی خاطرنشان کرد: در جهان امروز بدون داشتن روابط عمومی نوین و پویا، امکان جلب افکار عمومی وجود ندارد. بنابراین، روابط عمومی باید دارای الگو، نظام فکری و سیاست کلان باشد.


عابدی هدف مهم و مشترک شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرتهران و دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران مرکزی را از برگزاری دوره های آموزشی برای کارشناسان و مسئولین حوزه روابط عمومی؛ فراگیری اصول اصلی مدیریت در روابط‌عمومی و فراهم آوردن بینش لازم برای مدیران و فعالان این حوزه دانست و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ابتدا دوره آموزشی مقدماتی و سپس دوره آموزشی پیشرفته را با حضور استادان مجرب حوزه های روابط عمومی ورسانه، برای کارشناسان، مسئولان و مدیران روابط عمومی شهر تهران برگزار خواهیم کرد.


وی ادامه داد: انتظار می رود همکاران حوزه روابط عمومی پس از حضور در دوره های آموزشی، دانش پایه و مهارت‌های لازم را برای کار در روابط عمومی فرا گرفته باشند و با تکیه بردانش نوین روابط‌ عمومی و مهارت‌های عملی پیشرفته در تصمیم سازی های سازمان متبوع خود، بیش از گذشته اثربخش باشند.


کارگاه آموزشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های شهر تهران در دو روز از 22 لغایت 23 اردیبهشت جاری مقارن به هفته روابط عمومی به میزبانی دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران مرکزی در مجتمع پیامبراعظم (ص) باحضور ایمان قربانی مشاور فرماندار و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های شهر تهران در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب