دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1396 - 11:22
در گفت‌وگو با آنا

دبیر فدراسیون بوکس: 100 میلیون به رستوران بدهکار هستیم/ غذای پرسی 5500 تومان به ملی‌پوشان می‌دهیم

علی دانشمندفرد گفت: ملی‌پوشان ما قبل از حضور در مسابقات ازبکستان باید در تورنمنت‌های مختلفی شرکت می‌کردند اما فدراسیون به دلیل نداشتن بودجه کافی نتوانست آنها را اعزام کند.
کد خبر : 177874

علی دانشمندفرد در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد نتایج ملی‌پوشان بوکس در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: «مسابقات آسیایی ازبکستان اولین تورنمنتی بود که تیم ملی با هدایت «خیمنز » در آن شرکت می‌کرد. ما هم قبل از مسابقات اعلام کردیم که اصلا فکر نتیجه گرفتن و کسب مدال در این رقابت‌ها نیستیم. خیمنز حدود چهار ماه است که در ایران کارش را شروع کرده‌ و طی این مدت نمی‌توانست تیم ملی را به آمادگی کامل برساند. نکته‌ای که برای ما مهم است این مساله است که این مربی کوبایی کارش را به خوبی بلد است.»


وی ادامه داد: «ما جوان‌ترین تیم تاریخ بوکس ایران را راهی ازبکستان کردیم و میانگین سنی تیم ملی 23 سال بود. اگر بازیکنان باتجربه که در میادین بین‌المللی حضور داشتند را راهی مسابقات می‌کردیم شاید با دست پر از ازبکستان برمی‌گشتیم، اما هدف ما مسابقات قهرمانی جاکارتا است و با نفراتی عازم ازبکستان شدیم که تجربه حضور در میادین بین المللی را نداشتند و نیاز بود که برای مسابقات بعدی در این رقابت‌ها شرکت می‌کردند.»


دبیر فدراسیون بوکس با اشاره به وضعیت مالی این فدراسیون بیان کرد: «ملی‌پوشان ما قبل از حضور در مسابقات ازبکستان باید در تورنمنت‌های مختلفی شرکت می‌کردند اما فدراسیون به دلیل نداشتن بودجه کافی نتوانست آنها را راهی تورنمنت‌های مختلف کند. ما باید 25 هزار دلار برای حضور تیم ملی در ازبکستان کنار می‌گذاشتیم که حتی برای تامین این پول هم مشکل داشتیم و ممکن بود بخاطر نداشتن بودجه تیم راهی ازبکستان نشود.»


وی افزود: «تیم ملی بعد از رقابت‌های جاده ابریشم کاملا در اردو بود اما وزارت ورزش خوابگاه نصرت که محل اردوی ملی‌پوشان بود را تعطیل کرد و ما مجبور شدیم تا بچه‌ها را در کانکس‌های ورزشگاه شهید شیرودی اسکان دهیم. واقعا برای ملی‌پوش یک کشور زشت است که در کانکس زندگی کند. ما حتی پول غذای ملی‌پوشان را نداشتیم و الان حدود 100 میلیون به رستوران بدهکار هستیم و با یک تهیه غذا صحبت کردیم که غذای پرسی 5500 تومان به ملی‌پوشان می‌دهیم تا بتوانیم غذای آنها را تامین کنیم.»


دانشمند در ادامه گفت: «مربی تیم ملی با حقوق ماهی 400 هزار تومان که 40 هزار تومان هم مالیات کم می‌شود کار می‌کند. شرایط مالی فدراسیون بوکس واقعا سخت است و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وقتی پای مدال وسط می‌آید نیم نگاهی به فدراسیون دارند. با همه این صحبت‌ها می‌توانم با قدرت بگویم که حال بوکس ایران خوب است و آینده خوبی در انتظار بوکس است.»


انتهای پیام/

برچسب ها: ازبکستان بوکس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته