دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حمید درخشان: پرسپولیس می‌تواند الوحده را شکست دهد

تیم فوتبال پرسپولیس عصر امروز باید در جریان هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از گروه D از ساعت ١٩:٥٥ در ورزشگاه آزادی به مصاف الوحده امارات برود. این در حالی است که پرسپولیسی‌ها از ٥ بازی قبلی خود ٦ امتیاز کسب کرده اند. شاگردان برانکو امیدوارند با پیروزی در این دیدار و شکست یا تساوی احتمالی الریان قطر مقابل الهلال عربستان، به عنوان تیم دوم، جواز صعود به دور بعد را کسب کنند.
کد خبر : 177854

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، روزنامه اعتماد نوشت: بر همین اساس قصد داریم در این گفت‌وگو با حمید درخشان همکلام شویم تا از زبان سرمربی سابق پرسپولیس که تیمش تجربه حضور در رقابت‌های آسیایی را داشت، از شرایط این روزهای پرسپولیس
مطلع شویم.



پرسپولیس باید امروز در ششمین دیدارش در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الوحده امارات قرار بگیرد. این دیدار را چطور ارزیابی می‌کنید؟


پرسپولیس بازی سختی پیش رو دارد و نباید این گونه فکر کند که به راحتی می‌توانند الوحده را در تهران شکست دهد. همین الوحده، الریان را در حالی در خانه‌اش با نتیجه ٥ بر یک شکست داد که یک بر صفر از حریف خود عقب بود اما با تدبیری که خاویر آگیره انجام داد، تیم توانست به بازی برگردد و علاوه بر اینکه نتیجه را جبران کند، گل‌های متعددی به حریف قطری‌اش بزند. بر همین اساس فکر می‌کنم بازی ساده‌ای پیش روی شاگردان برانکو نیست. آنها فرصت‌های زیادی را در مرحله گروهی از دست دادند که کار به اینجا رسیده است.


به طور کلی عملکرد پرسپولیس را در لیگ قهرمانان آسیا چطور ارزیابی می‌کنید؟


برانکو ایوانکوویچ تیم خوبی را برای لیگ امسال بسته بود و در اکثر بازی‌ها تیمش شرایط بسیار خوبی را داشت. اگر به بازی‌های پرسپولیس دقت کرده باشید این تیم در بیشتر بازی‌ها مالک توپ و میدان بود و با برتری‌ای که به حریف دیکته می‌کرد سه امتیاز بازی‌ها را به دست می‌آورد. یعنی منظورم این است که آنها در خیلی از بازی‌ها به شانس و اقبال تکیه نمی‌کردند که تیم‌شان پیروز شود. اما همین تیم به خاطر ضعف‌هایی که در برخی پست‌ها داشت، وقتی در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شد نتوانست عملکرد خوبش را تکرار کند. این موضوع هم دلایل متعددی دارد که نمی‌شود الان به آن اشاره کرد. به هر حال پرسپولیس امروز دوشنبه بازی سختی دارد و همه ما که خود را پرسپولیسی می‌دانیم باید از تیم حمایت کنیم اما اگر این تیم در فصل نقل و انتقالات سال قبل بازیکنان خوبی در برخی پست‌ها مثل دفاع جذب می‌کرد مطمئنا عملکردش بهتر بود. این را نگاه کنید به غیر سیدجلال حسینی و محمد انصاری که دو دفاع میانی تیم هستند پرسپولیس دفاع میانی دیگری روی نیمکت ندارد که در صورت مصدومیت یا محرومیت این دو، بتواند از آنها استفاده کند.


فکر می‌کنید پرسپولیس می‌تواند امروز به برتری برسد؟


ما همه امیدواریم و باید این اتفاق رخ دهد. من اعتقاد دارم پرسپولیس باید فقط برای برد به میدان برود. مطمئنا برانکو هم تیمش را طوری خواهد چید که از همان دقایق ابتدایی شاهد یک بازی هجومی و البته منطقی از پرسپولیس باشیم زیرا می‌دانیم جز پیروزی شرایط دیگری به پرسپولیس امید صعود نخواهد داد. به همین خاطر فکر می‌کنم با یک ترکیب هجومی پرسپولیس وارد میدان می‌شود.


دو تیم الهلال و الریان می‌توانند با یک تبانی ساده به دور بعد صعود کنند آیا این استرس را به پرسپولیس وارد نمی‌کند که آنها احتمالا تبانی خواهند کرد؟


من احتمال تبانی را به طور کامل رد می‌کنم. شما مطمئن باشید در بازی الهلال و الریان به هیچ عنوان تبانی صورت نمی‌گیرد و اگر قرار باشد احیانا الریان به پیروزی برسد مطمئنا نتیجه فوتبالی رقم می‌خورد زیرا الهلال خودش می‌خواهد به عنوان تیم نخست به دور بعد صعود کند حال چرا باید مقابل الریان جوری بازی کند که تیمش متحمل شکست شده و به عنوان تیم دوم به مرحله بعد برود و در آن مرحله هم کار سختی پیش‌رو داشته باشد. بنابراین من فکر نمی‌کنم در آن دیدار تبانی صورت بگیرد. به همین خاطر توصیه می‌کنم پرسپولیس فقط به برد فکر کند و اصلا کاری به نتیجه دیدار الریان مقابل الهلال نداشته باشد.


اگر پرسپولیس مقابل الوحده پیروز شود اما نتیجه دیدار الهلال و الریان طوری رقم بخورد که شاگردان برانکو نتوانند به دور بعد صعود کنند چه خواهد شد؟


ببینید ما نمی‌توانیم درباره احتمالات صحبت کنیم اما اگر تیم پیروز شود و احیانا به دور بعد صعود هم نکند چیزی از ارزش‌های پرسپولیس کم نمی‌کند. این تیم امسال قهرمان شده و شایستگی‌هایش را نشان داده و قابل تحسین است بنابراین نمی‌توانیم به خاطر اینکه تیم به دور بعد صعود نکرده آنها را سرزنش کنیم. من بر این باورم پرسپولیس پتانسیل فوتبالی دارد و می‌تواند الوحده را در تهران شکست دهد. مطمئنا همه پرسپولیسی‌ها امیدوارند در آن دیدار نتیجه‌ای رقم بخورد که منجر به صعود پرسپولیس شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته