دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1396 - 14:05
همراه با شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی/ 26

دو پروژه تیم بازی‌ساز رایانه‌ای پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در دست تولید

تیم بازی‌ساز رایانه‌ای با هدف گام نهادن در حوزه بازی‌های رایانه‌ای فعالیت خود را آغاز کرده و در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مستقر شده است.
کد خبر : 177715

سید محمدرضا خونساریان‌نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: «امروز بازی‌های رایانه‌ای باید از هر زمانی بیشتر جدی گرفته شوند. این صنعت نه تنها قادر است به لحاظ فرهنگی، تاثیرگذاری عمیقی روی مخاطبان خود داشته باشد، بلکه فرصتی است تا با گام نهادن در بازارهای بین‌المللی، هم ارزآوری برای کشور داشته و هم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کند.»


اکنون نسخه رایانه‌ای بازی «قلعه ملعه» آماده انتشار فیزیکی در بازار داخلی بوده و مورد حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قرار گرفته است. این بازی قابل پورت بر روی گوشی‌های هوشمند نیز هست

وی درباره فعالیت‌های تیم خود توضیح داد: «فعالیت در این عرصه را از سال 91 به عنوان دانش پژوه رشته طراحی بازی آغاز کردم. نخستین پروژه را در ژانر دفاع از قلعه و به همراه تعدادی از دوستان، با هدف کسب تجربه، ارزیابی بازار داخلی و سپس انتشار در بازار بین‌المللی آغاز کردیم. اکنون نسخه رایانه‌ای این بازی با نام فارسی «قلعه ملعه» آماده انتشار فیزیکی در بازار داخلی بوده و مورد حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قرار گرفته است. این بازی قابل پورت بر روی گوشی‌های هوشمند نیز هست.»


خونساریان‌نژاد از حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت‌های نوبنیان در عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای قدردانی کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت‌های ما حمایت کرد و این موضوع جای قدردانی دارد. پس از استقرار در پارک علم و فناوری، فعالیت‌های خود را گسترش دادیم و نیروهای جدیدی به تیم اضافه شدند. اکنون دو پروژه مهم را در دست تولید داریم. پروژه اول یک بازی اکشن نوآورانه به نام «Riot Riders» است که موفق شده‌ایم برای انتشار آن روی فروشگاه بین‌الملی steam با یک شرکت ناشر قرارداد ببندیم. این بازی دارای ایده‌های نوآورانه‌ای در ژانر خود است و به زودی اخبار جدیدی از آن منتشر خواهد شد.»


وی افزود: «پروژه دوم در ژانر بازی‌های top down shooter قرار می‌گیرد و هدف آن مخاطب بزرگسال است. ایده این بازی، مبارزات به صورت چند نفره در ایستگاه‌های مترو است و با نام «Metro Kill» برای گوشی‌های هوشمند عرضه خواهد شد.»


خونساریان‌نژاد از انجام مراحل ثبت شرکت دانش‌بنیان خود خبر داد و گفت: «با توجه به اینکه بازی‌های رایانه‌ای همواره در مرزهای تکنولوژی قرار دارند، ساخت بازی‌های رایانه‌ای و ویدئوگیم‌ها جزو موارد دانش‌بنیان محسوب می‌شود و به دنبال آن هستیم که تیم خود را به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان به ثبت برسانیم.»


وی گفت: علاقه‌مندانی که خواستار همکاری با تیم ما هستند می‌توانند از طریق ایمیل khansarian_mr@yahoo.com با ما در تماس باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته