دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران

باید فراز و نشیب های بنگاه های اقتصادی را هموار کرد

یزدانی گفت: افزایش کیفیت، قیمت تمام شده و در دسترس بودن یک کالا از مهمترین فاکتورهای خرید یک کالا به شمار می‌آید. بنابراین باید برطرف ساختن فراز و نشیب‌های بنگاه‌های تولیدی توسط دولت رقابت پذیری این بنگاه‌ها را در داخل کشور افزایش دهیم.
کد خبر : 177560

علی یزدانی، مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران درخصوص رشد اشتغال‌زایی به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: در راستای تحقق رشد آمار اشتغال در حوزه‌های تولیدی، دولت هیچ گاه از حمایت های خود برای افزایش تولید، کار و اشتغالزایی چشم پوشی نخواهد کرد. زیرا رونق کسب و کار در حوزه هایی که در آن مزیت تولیدی وجود دارد، به نفع تمام اقتصاد می شود.


وی ادامه داد: بسیاری از صنایع تولیدی کشور شانه به شانه نمونه های خارجی در تولید موفق هستند، اما در طرف مقابل نیز بسیاری از صنایع به لحاظ قیمت تمام شده جذابیت چندانی برای مصرف کننده داخلی هم ندارد.


معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه باید با تسهیل شرایط تولیدی، رقابت تولیدکنندگان را در بازار داخلی افزایش دهیم، تاکید کرد: افزایش کیفیت، قیمت تمام شده و در دسترس بودن یک کالا از مهمترین فاکتورهای خرید یک کالا به شمار می آید. بنابراین باید برطرف ساختن فراز و نشیب های بنگاه های تولیدی توسط دولت رقابت پذیری این بنگاه ها را در داخل کشور افزایش دهیم.


مدیر عامل شهرک های صنعتی ایران تاکید کرد: امسال در ۸۰ درصد شهرک های صنعتی هیچ گونه افزایش قیمت نخواهیم داشت و تنها در ۲۰ درصد شهرک‌ها و در حد نرخ تورم شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.


وی از تمدید مشوق های سال قبل برای کارگاه ها و تولیدکنندگان مستقر در شهرک های صنعتی در سال جاری خبرداد و افزود:۸۰ درصد از بنگاه های مستقر در داخل شهرک ها که جرائم بابت معوقات خود داشتند امسال شامل بخشودگی می شوند.


یزدانی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین پیش پرداخت واگذاری زمین در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی از ۳۰ درصد به ۵ درصد کاهش یافت و مبلغ بازپرداخت وجوه نیز از ۳۰ ماه به ۴۸ ماه تبدیل شد تا امکان افزایش سرمایه گذاری و تولید پایدار در شهرک ها و نواحی صنعتی و در نهایت افزایش اشتغال بیش از پیش فراهم شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب