دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1396 - 13:34

تکذیب جریمه‌های نجومی در کرسنت/ زنگنه: نفت 55 دلاری مناسب است

وزیر نفت با تایید صحبت های رئیس جمهوری در خصوص پرونده کرسنت گفت: ایران تا کنون در پرونده کرسنت هیچ جریمه ای نشده است و در این پرونده خبری از جریمه های نجومی و فوق نجومی نیست.
کد خبر : 177334

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، بیژن زنگنه در حاشیه بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به موضوع کرسنت، اشاره کرد و گفت: در این پرونده ما مدعی هستیم که چرا یک عده‌ای با بی‌تدبیری اینقدر کشور را در معرض خطر قرار دادند.


وی در مورد سرنوشت قراردادهای نفتی در دولت دوازدهم گفت: دولت‌ها باید سیاست‌های پایدار داشته باشند. مردم تصمیم می‌گیرند که آینده کشور خودشان و فرزندانشان چه می‌شود.


وزیر نفت در ادامه در مورد نقش شرکت‌های ایرانی در قراردادهای جدید نفتی اظهار کرد: اگر بتوانیم در جریان قراردادهایی که امضاء می‌شود بیش از ۶۰ درصد قراردادها را توسط شرکت‌های ایرانی تضمین کنیم و قراردادها اجرا شود ظرفیت ما ظرف چند سال بسیار بالا خواهد رفت. برای تحقق این موضوع جلسات زیادی با سازندگان و پیمانکاران ایرانی برگزار کردیم که کیفیت کار خود را بالا ببرند.


زنگنه در ادامه با تاکید بر این‌که توسعه شتابان میدان‌های مشترک جزو سیاست‌های کلی نظام است، گفت: تولید از برخی میادین مشترک در سال‌های ۱۳۸۳- ۱۳۸۴ به کشورهای همسایه نزدیک شده بود و آنها قبول کردند در این راستا یک کمیته فنی مشترک برای هماهنگ کردن میزان برداشت برگزار شود، اما ما ۱۰ سال عقب افتادیم و آنها جواب نامه‌های ما را ندادند. اخیرا که تولید دوباره نزدیک شده قطر نامه نوشته و درخواست برگزاری کمیته فنی کرده است.


زنگنه در ادامه با اشاره به اوپک اظهار کرد: علائم نشان می‌دهد که همه کشورها مایل به تمدید کاهش میزان تولید هستند به نظر من قیمت مناسب برای نفت ۵۵ دلار است.


وزیر نفت با تاکید بر اهمیت برجام در صنعت نفت تصریح کرد: اگر برجام نبود صادراتی نداشتیم. ممکن است برخی از این موضوع استقبال کنند و عقیده داشته باشند اقتصاد غیرنفتی تحقق می‌یافت.


وی گفت: ایران مشکلی برای بازاریابی و فروش نفت ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته